شناسهٔ خبر: 44313292 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رایزنی لاوروف و گوترش درباره کمک سازمان ملل به حل مشکلات انسانی در قره باغ

وزیر خارجه روسیه و دبیرکل سازمان ملل درباره امکانات این سازمان برای کمک به حل مشکلات انسان دوستانه در منطقه قره باغ، با همکاری نیروهای حافظ صلح روسی و جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه و "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل متحد، روز پنجشنبه در جریان مکالمه‌ای تلفنی، درباره امکانات این سازمان برای مشارکت در حل و فصل مشکلات انسان دوستانه در منطقه قره باغ کوهستانی، با همکاری نیروهای حافظ صلح روسی و جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

طبق اطلاعات منتشره از سوی وزارت امور خارجه روسیه، در این مذاکرات، آنتونیو گوترش از نقش روسیه در دستیابی به توافقات مربوط به توقف جنگ در منطقه قره باغ استقبال کرد. علاوه بر این، امکانات ارگانهای سازمان ملل متحد برای کمک به آذربایجان و ارمنستان و نیروهای حافظ صلح روسی برای حل مشکلات انسان دوستانه موجود در این منطقه مورد بحث و بررسی طرفین قرار گرفت.

در جریان این گفت‌وگو، دو دیپلمات بلندپایه همچنین در خصوص طیف گسترده‌ای از موضوعات مهم بین المللی، از جمله وظیفه واکنش سازمان ملل به مشکل بیماری همه گیر ویروس کرونا در جهان، و همچنین مراسم معرفی واکسن روسی "اسپوتنیک-5" به نمایندگان کشورهای عضو سازمان ملل که در تاریخ 2 دسامبر (12 آذرماه) برگزار شد، تبادل نظر کردند.

مسائل مربوط به روند اوضاع در لیبی و یمن، حل و فصل مناقشه خاورمیانه و همچنین "انتصاب برخی پست‌های اصلی در دبیرخانه‌های سازمان ملل" مورد  بررسی طرفین قرار گرفت.

وزارت خارجه روسیه یادآور شد که هر دو طرف بار دیگر اهمیت تقویت هر چه بیشتر نقش و افزایش اعتبار سازمان ملل متحد در عرصه جهانی، از جمله با توجه به هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس این سازمان جهانی، که امسال جشن گرفته شد، را مورد تأیید قرار دادند.

انتهای پیام/

 

نظر شما