شناسهٔ خبر: 44312947 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وزیر جهاد کشاورزی: وابستگی به نهاده‌های دامی وارداتی سبب گران شدن نرخ مرغ شده است

گروه استان‌ها- وزیر جهاد کشاورزی گفت: وابستگی به نهاده‌های دامی وارداتی سبب گران شدن نرخ مرغ در کشور شده است و در مصرف روغن ما از متوسط میزان مصرف جهانی خیلی بیشتر مصرف داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، کاظم خاوازی در دیدار با آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه علمیه برگزار شد اظهار داشت: یکی از مشکلات کشورمان مصرف بی‌رویه است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در مصرف روغن ما از متوسط میزان مصرف جهانی خیلی بیشتر مصرف داریم، در زمینه مواد پروتئینی همچون گوشت قرمز، مرغ، ماهی و میگو از نظر تولید مشکل خاصی نداریم.

وی بیان کرد: برای تامین مواد خوراکی محصولاتی که خارج از کشور وارد می‌شوند دچار محدودیت هستیم و به‌ سختی آن‌ها را تامین می‌کنیم.

خاوازی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با قاچاق دام عنوان کرد: برای مقابله با قاچاق دام تدابیری اندیشیده شده که ممنوعیت حمل دام از یک استان به استان دیگر از جمله آن است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: وابستگی به نهاده‌های دامی وارداتی سبب گران شدن نرخ مرغ در کشور شده است، ذرت و کنجاله باید با هم به مصرف مرغداری‌ها برسد و کنجاله از خارج از کشور وارد می‌‌شود و دچار این مشکل شده‌ایم.

وی با بیان اینکه در زمینه گندم مورد نیاز کشور خودکفا هستیم گفت: گندم یکی از این ذخایر استراتژیک است که کشور ما از این نظر هیچ ‌گونه مشکلی ندارد، در کشورمان 6 میلیون هکتار کشت گندم وجود دارد که از این میان 2 میلیون هکتار به ‌صورت کشت آبی و 4 میلیون به‌صورت کشت دیم است.

خاوازی خاطرنشان کرد: ذرت و کنجاله هر دو جایگزین‌های مناسبی دارند که ما برای جایگزینی ذرت از ارزن می‌خواهیم استفاده کنیم، در مجموع به‌ جز وابستگی به نهاده‌های دامی و کمبود دانه‌های روغنی مشکل دیگری در حوزه کشاورزی نداریم.

انتهای پیام/452/ح

نظر شما