شناسهٔ خبر: 44312858 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

«بازگشت به قرآن» راهی بازار نشر می‌شود

محمود حکیمی، نویسنده پیشکسوت ادبیات دینی از انتشار کتاب «بازگشت به قرآن» از هفته آینده از سوی انتشارات سروش خبر داد.

صاحب‌خبر -
«بازگشت به قرآن» هفته آینده منتشر می‌شودبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ کتاب «بازگشت به قرآن» نوشته محمود حکیمی نویسنده پیشکسوت ادبیات دینی است که پیشتر آن را به صورت متوالی در سال‌های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ در مجله درس‌هایی از مکتب اسلام ارائه کرده است و اکنون مجموعه آن در قالب کتابی به همت انتشارات سروش زیر چاپ رفته و هفته آینده راهی بازار نشر خواهد شد.
 
تأکید بر فضایل اخلاقی نظیر احسان، نیکوکاری، مهروزی، دوری از خشونت و ... با بهره‌گیری از آیات قرآن، جنایت وهابی‌ها در قبال مسلمانان، بازگشت انسان‌ها از ادیان و مذاهب گوناگون به اسلام و ... عمده موضوعاتی است که در این کتاب به آن‌ها پرداخته شده است.
 
در بخشی از این کتاب آمده است: «خشکسالی و قحطی در کشور سومالی موجب مرگ و بیماری انسان‌های بسیاری شد. عده زیادی از مردم انسان دوست از سراسر جهان به یاری آن‌ها شتافتند و این بن‌مایه داستان دو پزشک ایرانی است که همراه با مدیران دو مؤسسه خیریه به سومالی رفتند. این دو پزشک سال‌هاست که ایران، زادگاه خویش را ترک گفته‌اند. عبدالله ساکن لبنان و بهرام ساکن اروپاست. عبدالله گذشته از پزشکی، سال‌هاست به پژوهش در زمینه ادیان مشغول است و اسلام راستین را شیعه اثنی عشری می‌داند. بهرام سال‌هاست در آلمان زندگی می‌کند و با آنکه در یک خانواده مسلمان در ایران تولد یافته، اما در آلمان مسیحی شده است. عبدالله و بهرام در سومالی با هم دوست می‌شوند و شب‌ها با هم به گفتگو می‌پردازند.»
 
یادآور می‌شود؛ تاکنون از محمود حکیمی بیش از ۱۸۰ عنوان کتاب به چاپ رسیده است و نخستین کتابش با عنوان «اشراف‌زاده قهرمان» در سال ۱۳۴۷ منتشر شد. او با تجربه بیش از پنجاه سال نویسندگی همچنان در زمینه ادبیات دینی به ویژه برای کودکان و نوجوانان قلم می‌زند.
انتهای پیام

نظر شما