شناسهٔ خبر: 44312754 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران

دیدار با مادران شهیدان در امتداد راه شهدا و ایثارگران است

تهران - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه دیدارهای مستمر با خانواده معظم شهدا و ایثارگران گفت: دیدار با مادران شهدا در امتداد راه شهدا و ایثارگران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه ایثار وشهادت ایرنا،‌ سعید اوحدی در دیدار با حاجیه خانم «محترم امینی» مادر شهیدان «رضا، جعفر و صادق شجاعی‌فرد»، گفت: دیدار با مادران شهدا یک توفیق بسیار بزرگ برای ما است و درواقع رحمت خداوند شامل حال ما شده است که خدمت شما مادر بزرگوار برسیم.
وی ضمن اشاره به صبر مادران شهدا، به‌ویژه مادرانی که چند شهید در راه خداوند تقدیم کرده‌اند، اضافه کرد: مادر بزرگواری که سه فرزند خود را در راه خدا تقدیم و صبوری کرده است، خداوند عظمتی به او عنایت کرده است که ظرفیت وجودی گنجایش این صبر را داشته است.
معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه در احادیث و روایات نقل شده که اول شخصی که شهید شفاعت می‌کند، پدر و مادر و بعد خانواده خود او است، اضافه کرد: خداوند به شما سرمایه عظیمی داده است و اینکه ما خدمت شما می‌آییم به طمع آن مقام شفاعتی است که شهدای شما دارند که ما را هم دعا بفرمایید تا در مسیر درستی قرار بگیریم و به میهن اسلامی و جامعه ایثارگری خدمت کنیم.

هشتم شهریور ماه سال ۹۴ حاج مجید شجاعی فرد پدر شهیدان «رضا، جعفر و صادق شجاعی فرد» به فرزندان شهیدش پیوست.

دیدار با مادر شهیدان «سلطانعلی و علی‌اصغر معصومی‌ رستمی»
اوحدی همچنین در دیدار با حاجیه خانم «تاجی قلیزاده» مادر شهیدان «سلطانعلی و علی‌اصغر معصومی‌ رستمی» و جانباز «نادر معصومی رستمی»  ضمن آرزوی سلامتی برای این مادر گرانقدر، گفت: آنچه که برای انسان می‌ماند اعمال انسان است و چیز دیگری با خود به آن دنیا نمی‌برد. آن‌هایی که در عالم مادی دنیا به ظاهر همه چیز داشتند، با فرجام بد دنیا را ترک کردند اما شهید که در راه خدا از جان و مال و خانواده خود می‌گذرد، دست پر پیش خداوند می‌رود.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: فرزندان شما که در سن‌های ۱۶ و ۱۸ سالگی از سر تقوا و با لذت این مسیر منتهی به شهادت را انتخاب کردند قطعاً در پیشگاه خداوند شاد و خوشحال هستند و اعمال آن‌ها برای شما که چنین فرزندانی را تربیت کردید، صدقه جاری است.
وی ضمن اشاره به مقام شفاعت شهدا، عنوان کرد: اینکه ما امروز خدمت شما مادر گرانقدر هستیم، هم برای این است که اعلام کنیم که در راه شهدا و ایثارگران هستیم و دل شما شاد شود و هم برای دل خودمان است که به دعای خیر شما ما هم در مسیر فرزندان شهید شما باشیم.

شهید علی اصغر معصومی رستمی روز سوم دی ۱۳۴۴، در تهران دیده به جهان گشود. شهید به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت وروز دوازدهم اردیبهشت ۱۳۶۱، با سمت تک تیرانداز در خرمشهر بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سر، شهید شد. پیکر او را در بهشت زهرای زادگاهش به خاک سپرده شد. 

دیدار با همسر شهید «محمدحسین فاتحی» و مادر شهیدان «غلامرضا و ابراهیم فاتحی»
معاون رییس جمهور همچنین در دیدار با حاجیه خانم «فاطمه عابدی» همسر شهید «محمدحسین فاتحی» و مادر شهیدان «غلامرضا و ابراهیم فاتحی» ضمن پیگیری مسائل درمانی این مادر شهید، گفت: خداوند زندگی با عزتی به شما داده است. عزتی از این بالاتر نیست که فرزندانی که خداوند به شما داده است، به پیشگاه خود او تقدیم کرده‌اید. دعا کنید که خداوند ما را هم در مسیر فرزندان شما قرار دهد.

شهید غلامرضا فاتحی بارها به جبهه رفت و در ۱۶ تیر ۶۵ در آزاد سازی مهران، قرین و همنشین روح پدر و دیگر شهیدان شد.
پس از شهادت غلامرضا، ابراهیم در تاریخ ۱۲ تیر ۶۷ به خیل عظیم شهیدان پیوست.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این دیدارها سلام رهبر معظم انقلاب را به خانواده معظم شهدا ابلاغ کرد.

نظر شما