شناسهٔ خبر: 44312726 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار خوی:

بیش از ۳۴۰۰ مسکن زلزله‌زده قطور ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

ارومیه- ایرنا- فرماندار ویژه خوی گفت: احداث سه هزار و ۴۷۰ واحد مسکن خسارت دیده از زلزله سال گذشته گذشته قطور این شهرستان از ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و در مراحل نهایی قرار دارد.

صاحب‌خبر -

حسین عباسی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کار ساخت و بازسازی هزار و ۸۵۰ واحد مسکونی در منطقه قطور به طور کامل به اتمام رسیده و مردم این منطقه هم‌اینک از آنها استفاده می‌کنند.

وی افزود: احداث این هزار و ۸۵۰ واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات به پایان رسیده است و مراحل احداث ۲ هزار و ۵۵۹ واحد دیگر نیز در مرحله پوشش سقف قرار دارند.

فرماندار ویژه خوی بر ضرورت اتمام واحدهای نیمه‌تمام مسکونی خسارت دیده در این زلزله تاکید کرد و افزود: در طی ماه‌های گذشته، کار احداث ۹۰ درصد واحدهای کاملا تخریب شده روستایی قطور به اتمام رسیده و ۱۰ درصد دیگر نیز تا پایان آذرماه تکمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون هزار میلیارد ریال کمک بلاعوض به زلزله‌زدگان پرداخت شده است، گفت: علاوه بر این، هزار و ۸۷۰  میلیارد ریال تسهیلات نیز برای بازسازی منطقه آزادسازی شده است.

عباسی با بیان اینکه طی ۹ ماه گذشته، ۵۰ درصد تسهیلات اختصاص یافته به زلزله‌زدگان جذب و در اختیار روستائیان قرار گرفته است، افزود: در مجموع برای بازسازی مناطق زلزله‌زده قطور پنج هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلا اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا، در زلزله اسفندماه سال گذشته بخش قطور شهرستان خوی، ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در ۲۸ روستا دچار خسارت شد ولی اقدامات لازم به سرعت برای اسکان این زلزله زدگان انجام شد.

در زلزله چهارم اسفندماه سال گذشته ابتدا منطقه قطور و سپس "زرآباد" خوی با زمین‌لرزه نسبتا شدیدی لرزید که این امر در مجموع سبب مصدومیت حدود ۱۰۴ نفر و بستری شدن ۱۰ نفر نیز شد.

نظر شما