شناسهٔ خبر: 44312545 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فلاحی: مهمترین هدف از ترور شهید فخری‌زاده مقابله با توان هسته‌ای ایران است

منیرسادات سیدرضا

رییس کمیته هسته ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ائتلاف عبری، آمریکایی و عربی در ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران دست داشته است گفت که مهم‌ترین هدف از ترور شهید فخری‌زاده ، تضعیف نقاط استراتژیک ملت و مقابله با توان هسته‌ای است.

صاحب‌خبر -

سارا فلاحی در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به ترور شهید فخری‌زاده گفت: استراتژی ترور ، مقابله استراتژیک با ظرفیت ها و نقاط اتکای جمهوری اسلامی ایران بعد از سال ۲۰۱۰ به عنوان استراتژی محور عبری و آمریکایی دنبال شد که ناشی از ناتوانی دشمن در مقابله سخت نظامی و نیمه سخت تحریم با توان ملت ایران بود. در این بین خروج ترامپ از برجام این استراتژی را تقویت کرد و ترور سردار بزرگ جهان اسلام شهید قاسم سلیمانی نشان دهنده این موضوع است.

وی ادامه داد: دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی برای مدیریت و کنترل بیشتر ایران به ائتلاف با ارتجاع عربی روی آورد و با تعریف ایران و توان هسته ای آن به عنوان تهدید مشترک تلاش کرد استراتژی ایجاد بازدارندگی در مقابل توان ایران را به شکل ویژه و مشترک پیش ببرند. البته این ائتلاف در ظهور تروریسم تکفیری داعش و تقویت آن برای تجزیه جبهه مقاومت نمود اساسی داشت و بعد از شکست تروریسم تکفیری آن هم در سایه توان منطقه ای ایران ، بیش از پیش ظهور و بروز بیرونی پیدا کرد. 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: اوج این ائتلاف و همراهی را می توان در شهادت سردار سلیمانی و عادی سازی روابط ارتجاع عربی با رژیم صهیونیستی مشاهده کرد.باخت ترامپ در انتخابات عملا یک ضلع این مثلث شوم را با چالش مواجه کرد و باعث شد این مثلث در روزهای پایانی دولت ترامپ حداکثر تلاش خود را برای پیاده کردن استراتژی ترور و مقابله استراتژیک با جمهوری اسلامی ایران دنبال کند. آن ها ترور شهید فخری زاده را عملیاتی کردند که به زعم خود قلب توان هسته ای ایران و رئیس برنامه های مخفی ایران را نابود کنند البته این برنامه به روایتی از یک دهه قبل و به روایت دیگر از سال ۲۰۰۴ در دستور کار آن ها قرار داشت.

فلاحی ادامه داد: استراتژی ترور و مقابله استراتژیک با ایران، در زمان دموکرات ها طراحی شده بود و صرفا در بازه زمانی مذاکرات هسته ای متوقف شد بنابراین این استراتژی یک استراتژی کاملا آمریکایی است و در شرایط کنونی شدت و حدت آن توسط صهیونیست ها انجام شد چون احتمال می دهند دموکرات ها در راستای احیای احتمالی مذاکرات با ایران بخواهند موقتا آن را متوقف کنند.

به گفته وی، تحرکاتی از قبیل انتخاب کریستوفر میلز به عنوان وزیر دفاع جدید آمریکا و بازدیدش از پایگاه های نظامی در خاورمیانه،دیدار سری نتانیاهو و بن سلمان با حضور وزیر خارجه آمریکا و رئیس موساد در شهر نئوم عربستان، استقرار بمب افکن های B52 در خاورمیانه و بازنشر توئیت یوسی ملمن خبرنگار صهیونیست توسط ترامپ که شهید فخری زاده را رئیس برنامه مخفی نظامی ایران عنوان کرده بود و ترور ایشان را یک ضربه بزرگ روانی و حرفه ای برای ایران دانسته بود در کنار تعلل ارتجاع عربی در محکومیت ترور شهید فخری زاده همه نشانگر دست داشتن ائتلاف عبری آمریکایی عربی در ترور ددمنشانه دانشمند هسته ای و دفاعی کشورمان است.


فلاحی تاکید کرد که مهم ترین هدف ترور شهید فخری زاده ، تضعیف نقاط استراتژیک ملت ایران و مقابله با توان هسته ای ایران به عنوان یکی از مهم ترین نقاط اتکای قدرت ماست. مجلس شورای اسلامی با فهم این مهم و برای فلج کردن این استراتژی تقابلی، بیش از سه ماه روی طرح  اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران کار کارشناسی کرد و برای احیای توان هسته ای ایران آن را با رای قاطع به تصویب رساند تا استراتژی تروریستی ائتلاف آپارتاید صهیونیسم، تروریسم آمریکایی و ارتجاع عربی با شکست مواجه شود. در واقع تصویب این طرح یک اقدام بازدارنده در برابر ائتلاف مذکور است و می تواند آن را با چالش های اساسی مواجه کند.

انتهای پیام

نظر شما