شناسهٔ خبر: 44312436 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خاندوزی: جانمایی مناطق آزاد هوشمندانه اما طراحی داخلی آن‌ها ضعیف است

نائب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مناطق آزاد ایجاد شده در کشور جانمایی هوشمندانه‌ای داشته‌ اما طراحی داخلی آن‌ها باید به گونه‌ای می‌بود که تداخلی با حیات شهری مردم پیدا نکند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، سیداحسان خاندوزی پنجشنبه شب در جمع مدیران و معاونین سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: مناطق آزاد ایجاد شده در کشور جانمایی هوشمندانه‌ای داشته‌اند.

وی افزود: اما طراحی داخلی این مناطق با مشکلاتی نظیر حوزه کمرگی و مالیاتی مواجه است و مناطق آزاد باید به گونه‌ای می‌بود که تداخلی با حیات شهری مردم پیدا نمی‌کرد تا تنها دغدغه مدیران، حوزه اقتصادی باشد.

نائب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر طراحی داخلی دقیقی صورت گرفته بود بدبینی‌های موجود نسبت به مناطق آزاد در بین مردم را شاهد نبودیم.

خاندوزی با بیان اینکه یکی از آسیب‌شناسی‌های انجام شده در این دوره مجلس آن است که در شرایط فعلی برخی از مناطق گستره شهری و روستایی را شامل می‌شود، گفت: بازنگری در قانون با هدف کمک به مناطق آزادی که پس از آن ایجاد می‌شوند به گونه‌ای که بتوانند از حداکثر معافیت‌ها و شرایط ویژه برخوردار باشند از اقدامات در حال انجام است.

وی تاکید کرد: در حوزه مالیاتی، به دنبال تسهیل فرآیند و حل مشکلات هستیم و از بررسی پیشنهاداتی نظیر پیشنهاد سازمان منطقه آزاد قشم مبنی بر ایجاد معاونت مالیات مناطق آزاد در سازمان مالیاتی استقبال می‌کنیم.

نام و آوازه قشم با ۱۰ سال قابل قیاس نیست

مجتبی توانگر عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: برخی از مشکلات مناطق آزاد ممکن است ناشی از خلاء‌های قانونی باشد.

وی با بیان اینکه مناطق آزاد موارد را به صورت مکتوب جهت رفع نقص به کمسیون ارایه کنند، افزود: کمسیون‌های مربوطه آماده دریافت و اقدام مقتضی هستند تا مناطق آزاد همچنان با مدیریت مطلوب اداره شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بازدیدهای امروز از قشم بیانگر مدیریت قابل توجه در این منطقه آزاد است.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

نظر شما