شناسهٔ خبر: 44312432 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۵۰ درصد کارمندان تهران از ۱۵ آذرماه دورکاری می‌کنند

تهران- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران با اشاره به تغییر وضعیت کرونایی اکثر نقاط استان از قرمز به نارنجی، گفت: در چنین شرایطی دورکاری کارمندان دستگاه‌های اجرایی در مناطق نارنجی منجمله تهران به ۵۰ درصد می‌رسد و این بخشنامه از شنبه، ۱۵ اجرا به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

صاحب‌خبر -

«غلامرضا عباس‌پاشا» روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: طی دو هفته اخیر در مناطقی که به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار داشت، دستگاه‌های دولتی با یک‌سوم ظرفیت نیروی انسانی فعالیت کرد و حدود دوسوم در دورکاری بودند. 

وی اضافه کرد: در این مدت با توجه به همکاری مطلوب مردم و اقدامات انجام شده، اکثر نقاط استان تهران به تدریج در وضعیت نارنجی قرار گرفت و اکنون فقط پیشوا در وضعیت قرمز قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه بخشنامه سازمان امور اداری و استخدامی مربوط به وضعیت نارنجی از فردا، شنبه به مدت یک هفته یعنی تا ۲۱ آذرماه در بیشتر شهرستان‌های استان تهران اجرا می‌شود، بیان کرد: همچنین ادارات عرضه‌کننده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با ماموریت‌های اساسی و مدیریت شهری می‌توانند با تشخیص بالاترین مقام مسئول در سطح ملی یا استانی نسبت به کاهش حضور تا یک سوم کارکنان خود اقدام کنند و در سایر ادارات ارائه خدمات با حضور ۵۰ درصدی کارکنان انجام می‌شود.

«عباس پاشا» اظهار داشت: در مورد شهرهای قرمز نیز ادارات ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با ماموریت‌های اساسی و مدیریت شهری می‌توانند با تشخیص بالاترین مقام مسئول در سطح ملی یا استانی نسبت به کاهش حضور تا ۵۰ درصد کارکنان خود اقدام کنند، مشروط بر آنکه خللی در ارائه خدمات ضروری به وجود نیاید و در سایر ادارات ارائه خدمات با حضور حداکثر یک سوم کارکنان انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا با تصمیم ستاد ملی کرونا در جلسه روز شنبه، ۲۴ آبانماه، پروتکل‌های جدی‌تری جهت اجرا به مدت ۲ هفته از ابتدای آذرماه تصویب شد که هدف اصلی آن به حداقل رساندن «تجمع‌ها» و «ترددها» بود و بر اساس آن سطوح هشدار در سه مرحله نارنجی، زرد و قرمز تقسیم‌بندی شد.

همچنین مقرر شد که اگر سطح هشدار در تهران یا شهرستان‌های دیگر بحرانی گزارش شود، «لاک داون» یا «قرنطینه کامل» مطرح ‌شود اما در سایه مشارکت مردم، تهران پس از این دو هفته از وضعیت قرمز به سطح هشدار نارنجی رسید و از ۱۵ آذر تغییری در محدودیت‌های تجمع‌ها و ترددها اعمال می‌شود.

نظر شما