شناسهٔ خبر: 44312425 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چهار میلیارد ریال تسهیلات مشاغل‌ خانگی به خمین اختصاص یافت

خمین- ایرنا - رئیس تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی خمین گفت: چهار میلیارد ریال تسهیلات مشاغل‌ خانگی در سال جهش تولید به این شهرستان اختصاص یافته است.

صاحب‌خبر -

«محمدرضا مختاری‌فر» روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این تسهیلات بین دستگاه های صنعت،معدن و تجارت، جهادکشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری توزیع شده است.
وی اظهارداشت: تسهیلات مشاغل‌خانگی از ۱۰۰ تا ۲۵۰ میلیون ریال است که از طریق بانک‌ توسعه‌تعاون این شهرستان پرداخت می‌شود.
رئیس تعاون،کار و رفاه‌اجتماعی خمین ادامه داد: این تسهیلات در قالب ۳۰۳ رشته مشاغل‌خانگی از جمله قالی‌بافی، پرورش مرغ‌خانگی و دام‌سبک، خیاطی،  توربافی، شال‌بافی، زری‌بافی، موج‌بافی، ترمه‌بافی، مخمل‌بافی، سجاده‌بافی، شمدبافی، تکه‌دوزی، شبکه‌دوزی، ابریشم‌دوزی، و جاجیم‌بافی و دیگر رشته‌های صنایع‌دستی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
مختاری‌فر ادامه داد: یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال به بانک عامل به‌منظور پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در خمین ابلاغ شده و یک متقاضی موفق به دریافت این تسهیلات شده است.
وی با اشاره به اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی گفت: این طرح ملی با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی در حال اجرا است و مدلی کارآمد و موفق و اثرگذار در توسعه مشاغل خانگی است.
رئیس تعاون،کار و رفاه‌اجتماعی خمین با بیان اینکه این طرح در سه مرحله شناسایی مزیت‌ها، توانمندسازی و اتصال به بازار انجام می‌شود، افزود: بازاریابی برای توسعه مشاغل خانگی سبب شتاب جهش تولید می‌شود.
مختاری‌فر اظهار داشت: ۲ پیش ران در حوزه تولید کفش و فرش با ۴۰ نفرعضو از معلولان و زنان بی سرپرست و بد سرپرست در خمین طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را اجرا می‌کنند.
خمین واقع در نوار جنوبی استان مرکزی ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد و به‌عنوان سومین شهر پر جمعیت استان است پس از اراک بالاترین آمار بیکاری را در این خطه به خود اختصاص داده است.

 
 

نظر شما