شناسهٔ خبر: 44312423 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بودجه سال آینده تورم‌زا است/ بودجه اشتغالزا نیست

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه بودجه سال آینده تورم‌زا است، گفت: جرائم راهنمایی و رانندگی در بودجه سال 1400 به میزان 2 درصد افزایش می‌یابد.

صاحب‌خبر -

حجت‌‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به لایحه بودجه 1400 گفت: در بودجه سال آینده جرائم راهنمایی و رانندگی 2 درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: همچنین در این بودجه 100 میلیارد تومان برای اجرای قانون حمایت از معلولان در نظر گرفته شده که اعتبار آن از محل افزایش هزینه پیامک‌های مخابراتی تأمین می‌شود که بر این اساس 10 ریال به هزینه هر پیامک اضافه می‌شود و منابع حاصل برای اجرای قانون حمایت از معلولان در سال آینده هزینه خواهد شد.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: در بودجه 1400 منابع حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها 260 هزار میلیارد تومان است که از این میان 42 هزار و 800 میلیارد تومان آن به پرداخت یارانه نقدی تخصیص می‌یابد و 31 هزار میلیارد تومان آن برای پرداخت یارانه معیشتی هزینه می‌شود.

سلیمی خاطرنشان کرد: در سال 1400 افزایش حقوق‌ها 25درصد خواهد بود و حقوق‌هایی تا سقف 4 میلیون تومان در ماه از پرداخت مالیات معاف خواهند شد.

وی افزود: به طور کل بودجه سال 1400 تورم‌زا و باعث افزایش نقدینگی می‌شود و از سوی دیگر این بودجه اشتغالزا نیست.

انتهای پیام/

نظر شما