شناسهٔ خبر: 44312332 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

توسط گروه های جهادی حوزه علمیه؛

راه اندازی موکب سیار در بیمارستان‌های کرونایی اهواز

حوزه/ حجت‌الاسلام بنی طریف، از حضور پرشور طلاب جهادی مدرسه علمیه امام خامنه‌ای اهواز در بیمارستان رازی، جهت کمک به کادر درمان و بیماران کرونایی خبر داد و گفت: راه‌اندازی موکب سیار جهت پذیرایی از کادر درمان و بیماران کرونایی یکی از اقدامات قابل توجه طلاب مدرسه علمیه امام خامنه‌ای اهواز می‌باشد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام حکیم بنی طریف، مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به موج اخیر کرونا که باعث ابتلای تعدادی از هم‌وطنان به این بیماری شده اظهار داشت: با شروع موج سوم بیماری کرونا و با صعودی شدن آمار روزانه تعداد ابتلا و فوتی‌های ناشی از این بیماری، طلاب مدارس علمیه اهواز بر آن شدند که با ورود در بیمارستان‌های محل بستری بیماران کرونایی، به یاری کادر درمان و عزیزانی که به این ویروس مبتلا شده‌اند، بشتابند.

وی افزود: مدرسه علمیه امام خامنه‌ای نیز از جمله مدارسی بود که آمادگی خود را جهت اعزام طلاب خود به بیمارستان اعلام و از ابتدای هفته جاری فعالیت جهادی خود را آغاز کرد. طلاب در دو گروه ۱۰ نفره در دو نوبت صبح و عصر در طول یک هفته به بخش‌های مختلف بیمارستان رازی اعزام می‌شوند و به کادر درمان یاری می‌رسانند.

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای با تشریح فعالیت‌های انجام‌شده در بیمارستان افزود: در هر نوبت تعدادی از طلاب در بخش‌های مراقبت ویژه استقرار می‌یابند، عده‌ای به بخش‌ها اعزام می‌شوند و برخی از آن‌ها نیز وظیفه پذیرایی از کادر درمان و بیماران و ضدعفونی کردن محیط بیمارستان را به عهده می‌گیرند.

وی ادامه داد: علاوه بر رسیدگی به امور بیماران، طلاب جهادی به بیمارانی که در بخش وجود دارند و آن‌ها که هوشیاری دارند کمک می‌کنند که نمازهای یومیه را به‌جا بیاورند. همچنین بعضی از طلاب با قرائت قرآن بر بالین بیماران بستری‌شده، جهت شفا یافتن آن‌ها توسل می‌کنند.

حجت‌الاسلام بنی طریف، گفت: یکی از مواردی که به روند تسریع درمان بیماران کمک می‌کند، کمک به کم کردن استرس و نگرانی آن‌ها است. به همین منظور در بین طلابی که اعزام  می‌شوند افرادی وجود دارند که مسلط به مشاوره دادن و صحبت کردن با بیماران هستند و با توجه به اینکه بیمارانی که بستری می‌شوند در طول مدت بستری خانواده خود را نمی‌بینند، صحبت کردن مشاورین با بیماران در تسریع درروند بهبود آن‌ها تأثیر به سزایی داشته است.

وی افزود: از جمله ابتکارات زیبایی که توسط طلاب جهادی در بیمارستان به وجود آمده است و مورد استقبال قرار گرفت، راه‌اندازی یک موکب سیار، جهت پذیرایی از کادر درمان و بیماران کرونایی است. این موکب سیار روزانه در دو نوبت با پخش نوشیدنی‌های گرم و مواد خوراکی بسته‌بندی‌شده، از کادر درمان و بیمارانی که خوردن و نوشیدن برای آن‌ها ضرر ندارد، پذیرایی می‌کند. هم‌چنین این موکب با پخش ادعیه و صلوات خاصه ائمه معصومین به‌ویژه امام رضا(ع) و دیگر صوت‌های مذهبی توانسته است جو معنوی خوبی در بیمارستان به وجود بیاورد.

مدیر مدرسه امام خامنه‌ای اهواز، در پایان اظهار داشت: تمامی فعالیت‌هایی که در بخش‌های مراقبت ویژه و بخش‌ها توسط طلاب انجام می‌شود با نظارت کادر درمان بوده و این رسالت هر گروه جهادی است که در هرجایی که نیاز به ورود باشد، از انجام آن فعالیت دریغ نکند. کار جهادی ورود در بیمارستان‌ها ثمرات بسیار زیادی برای خود طلاب از جهت تقویت حس نوع‌دوستی داشته است و امید است که با ورود بقیه گروه‌های جهادی زنجیره کمک به کادر درمان و بیماران قطع نشود تا به‌زودی شاهد پایان یافتن این بیماری باشیم.

انتهای پیام./

نظر شما