شناسهٔ خبر: 44312224 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت| حرکت پیوسته شاخص در مدار صعودی

شاخص بورس و اوراق بهادار در هفته اخیر بعد از گذراندن ۴ روز مثبت در آخرین روز کاری هفته با روند منفی به کار خود پایان داد. جرم کیف قاپی از جرایمی است که شاکیان بسیاری دارد. در این بخش کارشناسان وکیل‌آنلاین نحوه نوشتن شکواییه کیف قاپی را توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - بررسی روند هفتگی شاخص بورس و اوراق بهادار نشان می‌دهد که بازار روند مثبتی را طی کرده و از ابتدای هفته با روند صعودی کار خود را آغاز کرد و تنها در آخرین روز کاری قرمز پوش شد.

در معاملات اولین روز هفته مورخ ۸ آذر ۹۹ شاخص بورس و اوراق بهادار با رشد بیش از ۲۳ هزار واحدی پله یک میلیون و ۳۹۰ هزار واحدی را فتح کرد و فرابورس با رشد بیش از ۳۷۱ واحدی به پله ۱۷ هزار و ۳۲۲ واحدی رسید.

شاخص در دومین روز هفته مورخ ۹ آذر ۹۹ با رشد بیش از ۳۶ هزار واحدی کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی را پس گرفت و فرابورس با رشد بیش از ۵۱۳ واحدی پله ۱۷ هزار و ۸۳۶ واحدی را فتح کرد.

سومین روز هفته مورخ ۱۰ آذر ۹۹ شاخص بورس همچنان روند مثبت خود را حفظ کرد و با رشد بیش از ۳۸ هزار واحدی به پله یک میلیون و ۴۶۵ هزار واحدی رسید؛ فرابورس نیز رشد بیش از ۴۲۵ واحدی را به ثبت رساند و به پله ۱۸ هزار و ۲۶۱ واحدی رسید.

شاخص در معاملات ۱۱ آذر ۹۹ به رشد ۷ هزار و ۷۳۰ واحدی پله یک میلیون و ۴۷۳ هزار واحدی را فتح کرد و فرابورس با رشد بیش از ۱۰۷ واحدی به پله ۱۸ هزار و ۳۶۹ واحدی رسید.

پس از گذراندن ۴ روز مثبت شاخص قرمز پوش شد و در معاملات ۱۲ آذر ۹۹ با اُفت بیش از ۲ هزار واحدی در کانال یک میلیون و ۴۷۰ هزار واحدی باقی ماند؛ فرابورس، اما همچنان مثبت باقی ماند و با رشد ۹۶ واحدی به پله ۱۸ هزار و ۴۶۵ واحدی رسید.

رسیدن حجم معاملات بازار سرمایه به بالای ۲۰ هزار میلیارد تومان یکی از نشانه‌های تعادل بازار است.

در همین راستا مصطفی صفاری در گفت‌وگو با میزان، در خصوص وضعیت بازار سرمایه در روز‌های اخیر اظهار کرد: رسیدن حجم معاملات بازار سرمایه به بالای ۲۰ هزار میلیارد تومان یکی از نشانه‌های تعادل بازار است.

به گفته این کارشناس بازاردلیل روند مثبت بازار انتشار اطلاعات نماد‌ها در بازار بوده و سود ۶ ماهه شرکت‌ها نیز مشخص شده است.

وی معتقد است انتهای ماه جاری سود ۹ ماهه شرکت‌ها مشخص می‌شود و در کنار معلوم شدن تولید و فروش شرکت‌ها می‌تواند باعث ادامه روند مثبت بازار شود.

صفاری با اشاره به لزوم حرکت آهسته و پیوسته شاخص گفت: مثبت با منفی بودن شاخص اهمیت چندانی ندارد و آنچه اهمیت دارد حرکت پیوسته شاخص است.

کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: در حال حاضر حجم معاملات از اهمیت بالایی برخوردار است و زمانی که بیش از ۲۰ هزار میلیارد ثبت شود نشانه خوبی برای بازار سرمایه است و روند روبه رشد را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما