شناسهٔ خبر: 44312110 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استقبال مردم ایلام از جهاد بسیجیان استان علیه کرونا؛ آمار مبتلایان با اجرای طرح "شهید سلیمانی" ۵۰درصد کاهش یافت

گروه استان‌ها ــ استقبال مردمی از جهاد بسیجیان علیه کرونا با اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در ایلام، مردم این دیار را امیدوار به شکست زنجیره کرونا کرده است و کاهش ۵۰درصدی آمار مبتلایان نویدبخش ثمرات این حرکت عمومی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم  از ایلام؛ کمک‌رسانی عمومی در عرصه سلامت اقدامی است جهادی برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و تبعات ناشی از آن‌، این اهداف در طرح شهید قاسم سلیمانی مستتر است، این اقدام جهادی برای مبارزه با کرونا که مرگ شهروندان را رقم می‌زند با حضور جهادی بسیجیان وارد فاز اجرایی شده است که در قدم‌های اولیه نتایج مثبت برای سلامت مردم به بار آورده است.

ترغیب و اقناع مردم به مشارکت، افزایش سواد سلامت و فرهنگ و اطلاع‌رسانی مردمی برای خودکنترلی و نهادینه کردن فرهنگ زیست با کرونا نیز از دیگر اهداف طرح شهید قاسم سلیمانی است.

این طرح که به گفته جمیل صادقی‌فر در معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام 15 منطقه و 65 بلوک را در برمی‌گیرد با استقبال مردمی مواجه شده است.

بهرامی از شهروندان ایلامی که طرح شهید قاسم سلیمانی در محله آنان اجرا شده است با ابراز خرسندی از اجرای طرح گفت: این طرح با اجرای خانه به خانه علاوه بر آموزش و غربالگری بدون مراجعه به مراکز درمانی مؤثر در کاهش آلودگی به کرونا است.

وی در پاسخ به چرایی تأثیر طرح شهید قاسم سلیمانی در کاهش به ابتلا به کرونا ویروس بیان داشت: زمانی که فرد دارای علائم مثبت یا منفی به مراکز درمانی مراجعه می‌کند با دیگر افراد حاضر در آن مرکز درمانی یا مطب ارتباط و این ارتباط در صورت مثبت بودن شدیدتر می‌شود و اگر نتیجه حضورش به تشخیص پزشک معالج نیز منفی باشد، به علت در مرکز خطر قرار گرفت احتمال آلوده شدنش بیشتر می‌شود.

جانشین سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با استفاده از توان بسیج با 400 تیم عملیاتی، اجرایی و آموزش دیده در مبارزه با شیوع کرونا ویروس در استان ایلام فعال و علاوه بر آن 265 تیم رهگیری نیز نتایج و اقدامات تیم‌های عملیاتی را رصد می‌کنند.

وی افزود: بدون شک همراهی و مشارکت مردمی و تلاش کادر درمانی بهداشتی همراه با تفکر بسیجی قطع زنجیره کرونا را در کشور و خاصه استان ایلام در پی خواهد داشت و برای تحقق این انتظار رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و مشارکت در طرح شهید قاسم سلیمانی الزامی است.

بهرامی افزود: اما اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی این پروسه را از بین برده است و بیمار یا افراد مشکوک به بیماری در منزل ویزیت می‌شوند و در صورت مثبت بودن علائم آلودگی ضمن آموزش به خانواده بیمار اقدامات درمانی و مراقبتی برای وی انجام می‌شود که به نظر طرحی موفق خواهد بود.

دیگر شهروند ایلامی که خود را امیری معرفی کرد در بیان محاسن طرح شهید قاسم سلیمانی گفت: اگر طرح غربالگری محله‌ای در همان ابتدای شیوع کرونا ویروس اجرایی می‌شد به‌طور حتم این‌همه آسیب و تبعات در کشور نداشتیم.

وی قطع زنجیره تماس، جلوگیری از تجمع بیماران و افراد مشکوک به کرونا در مراکز درمانی و مطب پزشکان را از نتایج طرح دانست و خاطرنشان کرد: این طرح می‌تواند کاهش مبتلایان به کرونا ویروس را در پی داشته باشد.

نتیجه گزارش میدانی خبرنگاران تسنیم در ایلام در محلات و بلوک‌هایی که طرح در آن اجراشده است بیان‌کننده رضایت مردمی از اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی است و مردم ایلام بر این عقیده هستند که اقدام جهادگرا نه بسیجیان می‌تواند بر ویروس کرونا و پیشتازی آن غالب شود.

قدرت الله کریمیان با ابراز امیدواری از نتیجه موفق طرح شهید قاسم سلیمانی ضمن تشریح اهداف و برنامه‌های اجرای آن در استان ایلام اظهار داشت: آنچه اجرای طرح را امیدوارانه کرده است استقبال مردمی و حمایت‌های مردم از طرح است.

جانشین سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام گفت: هیچ طرحی بدون همکاری و مشارکت مردم نتیجه‌بخش نخواهد بود، اما چشم‌انداز طرح شهید قاسم سلیمانی، چشم‌اندازی روش را نشان می‌دهد.

وی چشم‌انداز روشن طرح را حضور بسیج برای اجرای طرح عنوان کرد و گفت: بسیج یعنی مردم و وقتی مردم طرحی را برای کمک به همنوعان خود به اجرا در آورده‌اند نتیجه آن روشن خواهد بود.

کریمیان در ادامه یادآور شد و افزود: علاوه بر مهیاکردن شرایط زیرساختی اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در استان ایلام، حضور نیروهای آموزش‌دیده و معتقد به اقدام جهادی برای حفظ جان شهروندان نیز از محاسن طرح است که نتیجه موفق اولیه آن گویای این واقعیت است.

جانشین سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام توأم بودن خدمات، آموزش و حمایت را نیز مورداشاره قرار داد و گفت: در اجرای این طرح غربالگری و تشخیص و درمان صرف مدنظر نیست بلکه علاوه بر این موارد حمایت مادی و معنوی از طریق پویش‌های مؤمنانه نیز به بیماران نیازمند ارائه می‌شود.

انتهای پیام/180/س

نظر شما