شناسهٔ خبر: 44312106 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۵۴۰ میلیارد ریال تسهیلات حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا در بوشهر پرداخت شد

گروه استان‌ها- سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: تاکنون ۵۴۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و اعتباری به صاحبان مشاغل آسیب دیده از ویروس کرونا در بوشهر پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

مصدق کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب‌و‌کارهای آسیب دیده از کرونا را از جمله سیاست‌های وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی دانست و اظهار داشت: در راستای حفظ اشتغال بنگاه‌ها و صیانت از نیروهای کار، به رسته‌های شغلی مختلف که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا متحمل شده‌اند تسهیلات حمایتی پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: در این راستا صاحبان مشاغل آسیب دیده می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه کارا kara.mcls.gov.ir از تسهیلات حمایتی کرونا بهره‌مند شوند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر نرخ سود تسهیلات و مدت بازپرداخت را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: نرخ سود تسهیلات حمایتی به مشاغل آسیب دیده 12 درصد و دوره بازپرداخت آن پس از یک دوره تنفس به مدت 2 سال است.

کشاورزی از جذب 74 درصد تسهیلات ملی  حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا در استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: 74درصد تسهیلات ملی مشاغل آسیب دیده از کرونا به مبلغ 540 میلیارد ریال تاکنون در استان بوشهر جذب شده است.

وی ادامه داد: در 2 هفته  گذشته پرداخت تسهیلات حمایتی دولت به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا با پیگیری صورت گرفته از سوی بانکهای عامل استان تسریع یافته است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر  افزود: تمام اشخاص حقیقی یا حقوقی دارنده مجوز فعالیت در حوزه گردشگری در قالب تاسیسات گردشگری، دفاتر خدمات مسافری، راهنمایان، موسسات آموزشی این حوزه، ارزیابان و عوامل تطبیق که به واسطه شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

کشاورزی تصریح کرد: متقاضیان این بخش برای دریافت تسهیلات کرونایی مانند سایر متقاضیان آسیب دیده باید تقاضای خود را از طریق سامانه کارا به ثبت برسانند.

انتهای پیام/190/ ت

نظر شما