شناسهٔ خبر: 44312086 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

طرح دفع بهداشتی فاضلاب در ۶ شهر استان گیلان اجرا می‌شود

گروه استان‌ها- معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: ۱۱ شهر گیلان در طرح دفع بهداشتی فاضلاب بوده و ۱۱ شهر دیگر به‌زودی مشمول این طرح می‌شوند.

صاحب‌خبر -

علیرضا غیاثی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، درباره طرح جمع‌آوری دفع بهداشتی فاضلاب استان گیلان اظهار داشت: اجرای طرح‌های جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب با استفاده از اعتبارات عمرانی پیوست قانون بودجه سالانه کشور، استانی، تبصره‌ها و منابع داخلی شرکت انجام می‌شود.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب گیلان عنوان کرد: از 52 شهر استان گیلان 11 شهر شامل شهرهای رشت، بندر انزلی، فومن، صومعه‌سرا، تالش، آستارا، رودسر، لنگرود، لاهیجان، سیاهکل و آستانه اشرفیه دارای کد اجرایی فاضلاب هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای شش شهر املش، رودبار، منجیل، شفت، رضوانشهر و ماسال نیز کلیه مطالعات مورد نیاز برای دریافت کد اجرایی ماده 23 انجام شده و پس از تصویب در وزارت نیرو به سازمان برنامه، بودجه و محاسبات کشور جهت دریافت کد اجرایی ارسال شد.

غیاثی با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح در 11 شهر مذکور تا پایان سال 98 مبلغ 4 هزار و 989 میلیون ریال هزینه شد گفت: پیشرفت فیزیکی در این شهرها بین 12 درصد الی 75 درصد در شهرهای مختلف است و جهت تکمیل فاضلاب این شهرها بر اساس برآورد فهرست بها پایه سال 99 مبلغ 94 هزار و 563 میلیون ریال اعتبار موردنیاز است.

وی درباره ارائه خدمات تصفیه فاضلاب روستاهای استان گیلان افزود: 8 روستا در استان گیلان شامل روستای پاشاکی لاهیجان، ویرمونی آستارا، فاز اول روستای مبارک آباد رشت، فاز اول روستای امامزاده ابراهیم شفت، مسکن مهر روستای نیک کری تالش، مسکن مهر روستای کردمحله فومن، مسکن مهر اسطلخ بیجار آستانه اشرفیه و مسکن مهر روستای ایشکا لاهیجان دارای شبکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب هستند.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان گیلان اظهار داشت: ماموریت ذاتی این شرکت تلاش در جهت ایجاد تاسیسات فاضلاب شهری و روستایی مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی با هدف حفظ سلامت محیط زیست و ارتقای بهداشت عمومی جامعه است.

غیاثی عنوان کرد: شرکت آب و فاضلاب استان گیلان از آغاز تاسیس تاکنون سعی شده با توجه به اعتباراتی که در اختیار است نسبت به ایجاد تاسیسات فاضلاب در شهرها و روستاهای مختلف استان از جمله شهرها و روستاهایی که فاضلاب آن‌ها مستقیم و غیرمستقیم به تالاب بندر انزلی و دریای خزر تخلیه می‌شود اقدام کند.

به گزارش تسنیم، در طرح اخیر شرکت آب و فاضلاب استان گیلان، فاضلاب مسکن مهر و بخشی از خیابان پاسداران انزلی به تصفیه‌ خانه غرب انزلی انتقال یافت که باعث کاهش ورود 30 لیتر از فاضلاب به درون دریای خزر می‌شود همچنین با اجرای خطوط انتقال فاضلاب از بلوار معلم به کوی صنعتگران غازیان از ورود 30 لیتر بر ثانیه فاضلاب به دریا در منطقه ساحل قو جلوگیری شد.

انتهای پیام/ 614/ ع

نظر شما