شناسهٔ خبر: 44311873 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برای بررسی لایحه تجارت باید کمیسیون مشترک در مجلس تشکیل شود

عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی با اشاره به بررسی لایحه تجارت در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: با توجه به اثرگذاری مستقیمی که این لایحه بر مبادلات و فعالیت‌های اقتصادی دارد، نیاز است تا به ابعاد اقتصادی آن هم توجه شود و حتی کمیسیون مشترک برای بررسی آن در مجلس تشکیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در حالی لایحه تجارت در حال بررسی مجدد در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس است که این لایحه ابعاد مهم اقتصادی داشته اما تاکنون توسط کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بررسی قرار نگرفته است.

محمدهادی سبحانیان اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره این لایحه گفت: لایحه تجارت ابعاد اقتصادی متعددی دارد و لازم است که کمیسیون اقتصادی مجلس هم در تدوین آن مشارکت کند و حتی کمیسیون مشترک تشکیل شود و این لایحه در کمیسیون مشترک بررسی شود.

وی افزود: در حال حاضر لایحه تجارت در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بررسی می‌شود اما با توجه به اثرگذاری مستقیمی که این لایحه بر مبادلات و فعالیت‌های اقتصادی دارد، نیاز است تا به ابعاد اقتصادی آن هم توجه شود.

عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی درباره پیامدهای در نظر نگرفتن ابعاد اقتصادی این لایحه اظهار داشت: لایحه تجارت در عمل برای حوزه اقتصاد نهادسازی می‌کند و اگر ابعاد اقتصادی آن در نظر گرفته نشود، این لایحه دچار خلاهای جدی خواهد شد و با واقعیت‌های اقتصاد ایران تطابق نخواهد داشت.

وی درباره علل بررسی نشدن لایحه تجارت در کمیسیون اقتصادی گفت: موضوعات زیادی مثل نوسانات بازار ارز، فرار مالیاتی و کسری بودجه دولت وجود دارد که باعث شده است که به لایحه تجارت که از موضوعات زیربنایی اقتصاد محسوب می‌شود، توجه نشود.

سبحانیان در پایان افزود: در حال حاضر نظام سیاستگذاری کشور به گونه‌ای است که به بررسی موضوعاتی می‌پردازد که مسئله روز کشور باشد و از این نظر از برخی موضوعات زیربنایی غفلت می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما