شناسهٔ خبر: 44311793 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اشتباه پزشکی، نوزاد آبدانانی را در معرض خطر مرگ قرار داد/ وعده علوم پزشکی برای پیگیری + فیلم

در پی یک اشتباه پزشکی در بیمارستانی در مرکز استان ایلام، گواهی فوت نوزاد آبدانانی صادر و به سردخانه منتقل می‌شود اما غسال متوجه ضربان ضعیف نوزاد شده و شروع به عملیات احیا می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، در پی یک اشتباه پزشکی در بیمارستانی در ایلام، گواهی فوت نوزاد آبدانانی صادر و به سردخانه منتقل می‌شود.

پس از انتقال از سردخانه به محل دفن در آبدانان با فاصله حدود ۱۷۵ کیلومتر، غسال متوجه ضربان ضعیف نوزاد می‌شود و شروع به عملیات احیا می‌کند که منجر به زنده شدن نوزاد می‌شود.

جمیل صادقی‌فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در کارگروه رسانه‌ای در این خصوص گفت: از صحت و سقم این خبر اطلاع دقیقی ندارم اما با توجه به اینکه نوزاد دارای نارسایی مادرزادی است، از هم استانی‌های عزیز درخواست دارم که شماره خانواده نوزاد را به منظور ارائه خدمات و جراحی رایگان بر روی نوزاد، در اختیار ما قرار دهند.

وی افزود: امیدوارم با پیدا کردن خانواده نوزاد بتوانیم با انجام جراحی بر روی‌ نوزاد مذکور، او بتواند بدون نارسایی مادرزادی و هیچ مشکلی به زندگی خود ادامه دهد؛ موضوع در دست بررسی خواهد بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: ارائه خدمات رایگان به نوزادان دارای نارسایی مادرزادی با استفاده‌ از موسسه محکم که از کودکان با ناهنجاری‌های مادرزادی حمایت می‌کند و دفتر آن در استان ایلام است، انجام می‌شود.

وی ادامه داد: من به عنوان نماینده این دفتر فعالیت می‌کنم؛ از شهروندان خواهشمندم در صورت مشاهده نوزاد با ناهنجاری مادرزادی به این دفتر معرفی تا جراحی‌های رایگان آن هم توسط جراح‌های خبره انجام شود.

انتهای پیام/ 970877/ح

نظر شما