شناسهٔ خبر: 44311515 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

التماس دیوید هیل به جامعه بین‌الملل برای تروریستی خواندن حزب‌الله

معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک در دومین کنفرانس حمایت از لبنان بار دیگر اتهاماتی را علیه حزب‌الله مطرح کرد و خواستار تروریستی اعلام کردن این جنبش توسط جامعه بین‌الملل شد.

صاحب‌خبر -

 دومین کنفرانس حمایت از لبنان در فرانسه به دعوت رئیس‌جمهور این کشور «امانوئل ماکرون» آغاز به کار کرد و از جمله سخنرانان آن «دیوید هیل» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک بود.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، هیل از تحرکات کُند مقامات لبنانی در مقابله با چالش‌ها و مشکلات و نتایج انفجار بندر بیروت انتقاد کرد و گفت، باید در لبنان دولتی قادر به انجام اصلاحات تشکیل شود و جامعه بین‌الملل باید در این خصوص به بیروت کمک کند.

وی افزود، هر کمکی به لبنان باید مشروط به این باشد که لبنانی‌ها اصلاحات اقتصادی لازم را انجام دهند و به خواست ملت برای شفافیت پایبند باشند.

هیل در ادامه ادعا کرد: تأثیر حزب‌الله و نفوذ آن باعث عدم ثبات لبنان شده؛ حزب‌الله بر خلاف منافع لبنان اقدام به ورود به نبردهای ایران در منطقه در سوریه و یمن شده و جامعه بین‌المللی باید حزب‌الله را تروریستی اعلام کند.

«امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه هم در این کنفرانس بار دیگر تهدید کرد که کمک‌های بین‌المللی به لبنان در گرو تشکیل دولت جدید است. 

 

نظر شما