شناسهٔ خبر: 44311351 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مراقبت، حمایت و نظارت در چهار گوشه ایران/ بسیجِ سفیران سلامت برای مبارزه با کرونا در «طرح شهید سلیمانی»

براساس تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت بهداشت و سازمان بسیج، اجرای طرح «شهید سلیمانی» در دستور کار قرار گرفت، طرحی درازمدت که سرشار از محبت و رحمت نسبت به هموطنان است و کارشناسان معتقدند، با اجرای درست آن و تعامل مناسب میان دستگاه‌های مختلف می‌توان گامی اساسی در راستای قطع زنجیره شیوع کرونا برداشت.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس؛ سردبیری استانها| طرح تکمیلی مقابله با بیماری ویروس کرونا با عنوان «طرح سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» در حالی آغاز شده است که رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره آن می‌گوید: «این طرح، همه مجاهدت‌هایی را که سپاه‌های استانی کشور در کمک به بیمارستان‌ها و تامین کادرهای مورد نیاز آن‌ها، توزیع اقلام بهداشتی، آموزش و کمک به خانواده‌های نیازمند انجام می‌دهند، تکمیل می‌کند».

براساس گفته سردار غلامرضا سلیمانی، همه این اقدامات، راهبرد تدافعی است و در قالب این طرح جدید قرار است راهبرد دیگری در کنار این راهبرد به عنوان راهبرد اصلی به میدان آورده شود که آن راهبرد تهاجمی یعنی قطع زنجیره تکثیر ویروس از طریق بیماریابی با تکیه بر همه ظرفیت‌های انسانی، ارتباطی، مخابراتی و فناورانه و شبکه بهداشت و درمان کشور است.

طرح شهید سلیمانی بسیار ساده، روان و مردم پایه است و با هزینه‌های بسیار کم اجرا و هزینه‌های آن هم به صورت متمرکز تامین خواهد شد. 

 

امروز با توجه به وضعیت فعلی جامعه در زمینه شیوع بیماری کرونا، در حالی شاهد جان باختن روزانه ۴۰۰ نفر از هموطنان هستیم که  مسوولان وزارت بهداشت دست روی دست نگذاشتند و با همکاری سازمان بسیج و سایر نهادها طرح جدید مقابله با کرونا را طراحی و در برخی نقاط کشور کلید زدند، طرحی که اجرای صحیح آن می‌تواند نتایج قابل قبولی در زمینه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا داشته باشد.

در حالی شاهد جان باختن روزانه ۴۰۰ نفر از هموطنانمان بر اثر ابتلا به کرونا هستیم که مسوولان وزارت بهداشت با همکاری سازمان بسیج و سایر نهادها طرح جدید مقابله با کرونا را طراحی و در برخی نقاط کشور کلید زدند

در طرح جدید مقابله با کرونا، از ظرفیت نیروهای داوطلب و بسیجی برای شناسایی بیماران به صورت محله‌محور استفاده می‌شود، از نقاط قوت این طرح می‌توان به محله و خانواده محور بودن، جلب مشارکت مردمی، رعایت موازین کنترل عفونت، ارایه فعال خدمات و مراقبت ها، بهره گیری از ظرفیت برنامه "هر خانه یک پایگاه سلامت" و استفاده از فن آوری‌های نوین برای رهگیری بیماران یا افراد مشکوک اشاره کرد.

محمد آسایی مشاور وزیر بهداشت در امور بهداشتی در این خصوص توضیح می‌دهد: یکی از اهداف مهم ما در طرح شهید قاسم سلیمانی، انجام تست های آزمایشگاهی برای اطرافیان و افرادی است که با بیماران کووید ۱۹ در ارتباط بوده اند چون در حال حاضر الگوی این بیماری، خانوادگی شده است و باید افرادی که با مبتلایان در تماس بوده‌اند، آموزش‌های لازم را فرا گرفته و مورد تست های آزمایشگاهی قرار گیرند و در صورت مثبت بودن تست آنها، خدمات مورد نیاز ارائه شود. (خبر تکمیلی را اینجا بخوانید)

 

با این حال براساس گزارش‌های خبرنگاران خبرگزاری فارس از سراسر استانهای کشور، طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط بسیج  برای مبارزه با ویروس کرونا و توزیع کمک‌های مؤمنانه و معیشتی در نقاط مختلف در حال اجراست و همچنان ادامه‌ دارد و استان‌های مختلف در این طرح‌ عملکرد قابل قبولی داشته‌اند.

سازماندهی ۱۲۰ تیم بسیج برای مقابله با کرونا در ایلام 
فرمانده سپاه ناحیه ایلام با بیان اینکه در رزمایش محله به محله بسیج با عنوان طرح قاسم سلیمانی که در سراسر کشور و سطح استان با هدف مقابله با کرونا آغاز شده است، گفت: تعداد ۱۲۰ تیم بسیج سازماندهی شده و در ۶ منطقه و ۶۰ بلوک شهر ایلام به ایفای نقش می‌پردازند.

سردار الفتی ادامه داد: در سطح هر پایگاه مقاومت بسیج سه تیم نظارتی، مراقبتی و حمایتی برای مقابله با کرونا تشکیل شده است؛ تیم‌های نظارتی وظیفه آموزش و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهر و اصناف را برعهده دارند.

 

وی تصریح کرد: تیم‌های مراقبتی با همکاری علوم پزشکی در زمینه غربالگری، ارتباط تلفنی با سامانه ۴۰۳۰، بیماریابی، قرنطینه معکوس و مراقبت از گروه‌های پرخطر از جمله سالمندان، بیماران ویژه و... فعالیت می‌کنند.

پیش بینی می‌شود طی سه ماه از اجرای این طرح در ایلام ۵۰ درصد از بستری‌ها و فوتی‌ها کاهش یابد و ۸۰ درصد بیماران کرونایی نیز شناسایی شوند

وی ادامه داد: تیم‌های حمایتی نیز با همکاری پایگاه‌های مقاومت و مساجد محلات در خصوص تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی در بین آسیب دیدگان کرونا فعالیت می‌کنند.

الفتی افزود: پیش بینی می‌شود طی سه ماه از اجرای این طرح ۵۰ درصد از بستری‌ها و فوتی‌ها کاهش یابد و ۸۰ درصد بیماران کرونایی نیز شناسایی شوند.

تخصیص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی بیمه سلامت در ایلام برای اجرای طرح شهید سلیمانی
سازمان بیمه سلامت برای اجرای طرح محله محور شهید قاسم سلیمانی به منظور ردیابی ناقلین کرونا ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفت. در این راستا نورالدین رحیمی مدیر کل بیمه سلامت استان ایلام گفت: اجرای این طرح با همت وزارت بهداشت بسیج و سازمان بیمه سلامت کشور با هدف بررسی و شناسایی افراد مشکوک به کرونا قبل از بستری و جلوگیری از انتشار ویروس در بین افراد جامعه است.

وی افزود: با همکاری بسیج محله محور بیماران در منزل تحت مراقبت های بهداشتی درمانی قرار گرفته و بسته‌های حمایتی مورد نیاز در اختیار آنان قرار می گیرد.

 

 مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام ادامه داد: در این طرح با هماهنگی مرکز بهداشتی درمانی در قالب تیم های نظارتی در کنار همکاران ما تست رایگان و سریع کرونا از اقشار مختلف جامعه گرفته می‌شود و بیماران مبتلا به کرونا تحت مراقبت ویژه قرار خواهند گرفت.

رحیمی تصریح کرد: تاکنون ۸۵۰ میلیارد تومان در سطح کشور توسط سازمان بیمه سلامت برای هزینه درمان بیماران کرونایی هزینه شده است.

اهدای جهیزیه در فهرج در قالب طرح شهید سلیمانی
 ۲۵ سری جهیزیه در مرحله سوم کمک‌های مؤمنانه در قالب طرح شهید سلیمانی در شهرستان فهرج به زوج‌های جوان اهدا شد. سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در این باره اظهار داشت: در مرحله سوم کمک‌های مؤمنانه رویکرد تغییر کرده و علاوه بر بحث‌های معیشتی بحث اشتغال، ازدواج آسان، تامین جهیزیه و آزادسازی زندانیان دنبال می‌شود و تا زمانی که درگیر ویروس هستیم ادامه دارد.

 

وی عنوان کرد: در شهرستان فهرج که در بحث خیران و کمک مؤمنانه پیشتاز است، امروز هم تامین جهیزیه ۲۵ زوج جوان در این شهرستان با هزینه ۶۵۰ میلیون تومان صورت گرفته که ۳۵۰ میلیون تومان را زوج‌ها پرداخت و بقیه را خیران تامین کردند که شامل ۱۶ قلم از کالاهای مورد نیاز زندگی است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه تاکید بر حفظ کرامت است و هدیه نیاز به تشکر و عنوان ندارد، گفت: مرحله سوم کمک‌های مومنانه در قالب طرح شهید سلیمانی به صورت محله‌محور و در حوزه مبارزه علیه کووید ۱۹ دنبال می‌شود که تا پایان فصل ادامه دارد.

 

 معروفی خاطرنشان کرد: خردادماه امسال تاکنون علاوه بر جهیزیه امروز در فهرج، ۲۰۵ سری جهیزیه واگذار کردیم و مراحل بعدی شامل سالگرد شهادت حاج قاسم، ۲۲ بهمن و دهه فجر و تا اسفندماه است که پیش‌بینی خوبی داریم و دنبال ساماندهی این حرکت هستیم تا شناسایی خوبی انجام شود.

توزیع ۴۵۰۰ بستهٔ معیشتی توسط اداره اوقاف قزوین در طرح شهید سلیمانی

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریهٔ استان قزوین گفت: در پنجمین مرحله از کمک‌های مؤمنانهٔ اداره‌کل اوقاف و امور خیریهٔ استان قزوین، طی طرح شهید قاسم سلیمانی، تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ بستهٔ معیشتی میان نیازمندان و خانوارهای کم‌بضاعت توزیع خواهد شد که اعتبار این بسته‌ها از محل موقوفات، کمک‌های خیرین و متولیان استان خواهد بود.

حجت‌الاسلام رضا نوروزی تصریح کرد: بسته‌های معیشتی این مرحله شامل اقلامی از قبیل برنج، مرغ، ماکارونی، سویا و روغن است و در صورت تأمین منابع مالی، گوشت قرمز نیز به این بسته‌ها اضافه خواهد شد.

 

توزیع ۵ هزار پرس غذای گرم در کرمانشاه

حجت‌الاسلام محمد صالحی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه بیش از ۵ هزار پرس غذای گرم توسط مراکز افق بقاع متبرکه در قالب طرح شهید سلیمانی از ابتدای هفته بسیج تا کنون طبخ و توزیع شده است، گفت: در طرح شهید سلیمانی که از ابتدای هفته بسیج آغاز شده و تا ۱۳ دی ادامه دارد علاوه بر طبخ غذا، بسته‌های معیشتی نیز در حال تهیه و بسته‌بندی است که آمار آن نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

 

وی افزود: تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی در روند طبخ غذا رعایت شده و میان مناطق کم برخوردار سطح شهر کرمانشاه توزیع شده است.

مشارکت یک‌هزار بسیجی در همدان در طرح شهیدسلیمانی
فرمانده سپاه ناحیه همدان از مشارکت یک‌هزار بسیجی در اجرای طرح شهید سلیمانی با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و غربالگری خانه به خانه خبر داد و افزود: از روز ۱۱ آذرماه دوره آموزشی این تیم‌ها به صورت گروه گروه در کانون بسیج همدان شروع شده و در روزهای آتی این افراد کار خود را شروع خواهند کرد.

علی بقایی هدف از این طرح سرعت‌بخشی به طرح غربالگری، اطلاع به موقع از مبتلایان به ویروس و راهنمایی آنها و جلوگیری از انتقال آن به افراد دیگر است، گفت: در این طرح به صورت مستقیم و غیر مستقیم یک‌هزار بسیجی مشارکت دارند.

 

وی ادامه داد: تعداد تیم های سازماندهی شده در این قالب ۳۱۶ تیم با ترکیب نیروی داوطلب بسیجی، کارشناس بهداشت، سفیر سلامت و رابط سلامت هستند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان از فعالیت ۹۰ تیم نظارتی بر اماکن، اصناف و... در سطح شهرستان خبر داد و با بیان اینکه این تیم‌ها بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط کسبه و باز و... نظارت خواهند داشت گفت: تیم‌های حمایتی نیز با کمک خیرین، افراد مبتلا به کرونا و خانواده این افراد را در ایامی که در بستر بیماری هستند حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

 

 

گلستان برای اجرای «طرح شهید سلیمانی» ۱۵۲۸ تیم را ساماندهی کرد

مسوول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه نینوا استان گلستان با بیان اینکه افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای تحت رصد و شناسایی تیم‌های نظارتی طرح شهید سلیمانی قرار می‌گیرند تا زنجیره انتقال ویروس منقطع شود، گفت: تاکنون ۱۵۲۸ تیم در سه عرصه مراقبتی، نظارتی و حمایتی در «طرح شهید سلیمانی» ساماندهی شده‌اند.

اسماعیل مقصودلو تصریح کرد: تقویت و تشدید نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی از جمله اهدافی است که باید در قالب طرح درست اجرایی شود.

غربالگری ۵۷ درصد جمعیت استان اردبیل در طرح شهید سلیمانی

استاندار اردبیل گفت: تاکنون ۵۷ درصد جمعیت استان اردبیل معادل ۷۳۰ هزار نفر، در طرح مقابله با کرونای شهید سردار حاج قاسم سلیمانی غربالگری شده‌اند.

در اجرای این طرح بسیجیان با وجود سرمای هوا خانه به خانه مراجعه کرده و علاوه بر بیماریابی، به اطلاع‌رسانی‌های لازم نیز پرداخته و به انتقال افراد بیمار به بیمارستان‌ها و نقاهتگاه‌ها کمک می‌نمایند

وی افزود: در اجرای این طرح بسیجیان حتی با وجود سرمای هوا خانه به خانه مراجعه کرده و علاوه بر بیماریابی، به اطلاع‌رسانی‌های لازم نیز پرداخته و به انتقال افراد بیمار به بیمارستان‌ها و نقاهتگاه‌ها کمک می‌نمایند.

بهنام‌جو ادامه داد: در این راستا تاکنون ۱۳۴ بیمار به بیمارستان‌ها و ۱۹ بیمار نیز به نقاهتگاه‌هایی که در سطح استان تدارک دیده شده است، انتقال یافته‌اند.

وی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی به مردم برای مراقبت از خود و همچنین گروه‌های پرخطر بسیار ضروری است چرا که هم‌اکنون ۷۰ درصد بستری‌های کرونا در بیمارستان‌های استان اردبیل، افراد بالای ۶۵ سال و زنان خانه‌دار هستند.

 

۴۲ مرکز اقامتی گیلان آماده قرنطینه کردن افراد کرونایی 

جانشین رئیس ستاد مبارزه با کرونا در استان گیلان با تأکید بر فراهم بودن ۴۲ مرکز اقامتی جهت قرنطینه شدن افراد کرونایی گفت: بر اساس طرح غربالگری شهید سلیمانی تا یک ماه آینده اکثر استان گیلان پایش شده و این روند منجر به کاهش افراد مبتلا به کرونا کمک می‌کند.

قاسم‌نژاد یکی از دلایل افزایش آمار ابتلا به کرونا در گیلان را بیماریابی مناسب دانست و افزود: از یک هفته گذشته

در گیلان با اجرای طرح شهید سلیمانی از یک هفته گذشته فرمانداران به همراه بسیج و مراکز بهداشت طرح غربالگری را آغاز و بیماریابی در منازل افراد آغاز شده و بعضی از این افراد در منازل قرنطینه و یا به بیمارستان ارجاع داده می‌شوند

فرمانداران به همراه بسیج و مراکز بهداشت طرح غربالگری را آغاز و بیماریابی در منازل افراد آغاز شده و بعضی از این افراد در منازل قرنطینه و یا به بیمارستان ارجاع داده می‌شوند.

وی با درخواست از افراد در خصوص کاهش تجمعات خانوادگی گفت: طبق یافته‌های دانشگاه علوم پزشکی اکثر افرادی که به کرونا مبتلا شدند در جمع‌های خانوادگی شرکت داشتند لذا از تمامی افراد درخواست دارم از حضور در جمع‌های خانوادگی خودداری کنند.

سازماندهی ۱۲۰۰ تیم عملیاتی در قرارگاه "شهید سلیمانی" در چهارمحال و بختیاری

جانشین فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) از سازماندهی ۱۲۰۰ تیم عملیاتی در قرارگاه سلامت محله‌محورسردار شهید حاج قاسم سلیمانی چهارمحال و بختیاری خبر داد و تصریح کرد: این طرح در شهرستان‌های شهرکرد، فارسان و بروجن اجرائی شده که درصدد اجرایی شدن آن در کل شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری هستیم.

مهران مرادی افزود: در جهت جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و اجرای طرح سلامت محله‌محور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بسیج جامعه پزشکی، اعضای پایگاه‌های مقاومت بسیج  و ۹۰۰ گروه جهادی اعلام آمادگی کرده و مورد آموزش قرار گرفته‌اند.

 

وی با اشاره به لزوم همکاری و تعامل بیشتر فرمانداران برای اجرای بهتر این طرح، گفت: سازماندهی نیروها به صورت ۱۰۰ درصد صورت گرفته اما در زمینه تحویل مهمان‌سراها و اماکن دولتی به این پایگاه‌ها و تامین خودرو و تجهیزات نیاز به تعامل و همکاری بیشتری داریم.

مرادی با تاکید بر این موضع که بخش عظیمی از موفقیت این طرح در گرو مشارکت مردم که لازمه آن فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و اقناع‌سازی مردم است گفت: ۷هزار بسته معیشتی نیز برای حمایت از آسیب‌دیدگان در راستای این طرح آماده‌ شده است که توسط تیم‌های محله‌ای در اختیار آسیب‌دیدگان قرار خواهد گرفت. 


سازماندهی ۱۴۵ تیم محله‌محور در قرارگاه "شهید سلیمانی"

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد از سازماندهی  ۱۴۵ تیم محله‌محور در قالب ۵ کمیته بر پایه سه محور حمایت، مراقبت و نظارت محله‌ای در قرارگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد و افزود: فعالیت این تیم‌ها بر پایه سه محور حمایت، مراقبت و نظارت محله‌ای بنا شده که مشکلاتی در تامین تجهیزات تیم‌های سازماندهی شده وجود دارد که امیدواریم با عنایت مدیران دستگاه‌ها رفع شده و تا پایان آذرماه در تمام استان این طرح ۱۰۰ درصد اجرایی شود.

سیدراشد جزایری خاطرنشان کرد: از ابتدای آذرماه ۳۴ تیم نظارتی در سطح استان اقدام به ۲۵ هزار بازدید کردند که در این راستا در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز ۱۰۹ اخطار ارسال، ۹۵ پرونده قضائی تشکیل و ۴۷ واحد صنفی پلمب شد.

غربالگری بیش از ۵۰۰ هزار نفر در اصفهان با اجرای طرح حافظان سلامت محله
سخنگوی ستاد مقابله با کرونای سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان در خصوص اجرای طرح «حافظان سلامت محلات» استان اصفهان که همزمان در سطح کشور و با عنوان طرح شهید سلیمانی اجرایی می‌شود، اظهار داشت: تا کنون در استان اصفهان ۵۰۵ هزار و ۲۶۸ نفر مورد غربالگری قرار گرفتند که در بین آنها ۴۱ هزار و ۲۵۹ فرد در معرض خطر ابتلا به کرونا شناسایی شده است.

 

علی قمیان ادامه داد: از ابتدای آذر ماه تاکنون ۱۵۰ هزار و ۳۴۹ خانوار در سطح استان اصفهان توسط تیم‌های اعزامی در قالب اجرای طرح «حافظان سلامت در محلات» مورد غربالگری قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این تعداد خانوار ۵۰۵ هزار و ۲۶۸ نفر مورد غربالگری قرار گرفتند که در بین آنها ۴۱ هزار و ۲۵۹ فرد در معرض خطر ابتلا به کرونا شناسایی شده است.

طرح محله محور شهید سلیمانی بلندمدت است

فرماندار قم با اشاره به آغاز طرح محله محور شهید سلیمانی از اول آذر ماه بیان کرد: این طرح با هدف کنترل کرونا و پیشگیری از ابتلاء بویژه در فصل سرما و با محوریت خانواده ها و محله ها اجرایی شده است.

در طرح شهید سلیمانی استان قم، خانواده ها و محله هایی که مشکلات بیشتری در زمینه مواجهه با کرونا داشته اند، شناسایی و اقدامات لازم برای کمک به آن‌ها اجرایی می‌شود

مرتضی حیدری با اشاره به تشکیل ۶ جلسه و ۲۷ مصوّبه ستاد فرماندهی این طرح تا به امروز اظهار کرد: تشکیل ۴ کمیته و ۳ تیم عملیاتی، حمایتی و نظارتی از دیگر برنامه های انجام شده در طرح شهید سلیمانی در قم است.

وی تصریح کرد: در این طرح، خانواده ها و محله هایی که مشکلات بیشتری در زمینه مواجهه با کرونا داشته اند، شناسایی و اقدامات لازم برای کمک به آن ها اجرایی می شود.

فرماندار قم ادامه داد: سه نقاهتگاه در مناطق هلال احمر، اردوگاه ولایت و شاه جمال برای این طرح در نظر گرفته شده تا ضمن پیگیری قرنطینه برخی بیماران در خانه ها، امکان کمک به بیماران و افراد خانواده آنان در این نقاهتگاه ها نیز وجود داشته باشد.

 

وی سپس به توجه ویژه کمیته نظارت ستاد فرماندهی طرح شهید سلیمانی به نانوایی های استان پرداخت و گفت: با توجه به گزارش های نظارتی و بحث عدم رعایت برخی شیوه نامه های بهداشتی در نانوایی های استان، تلاش می شود تا نظارت های دقیق تری بر نانوایی ها و در روزهای آینده به انجام برسد.

اجرای طرح شهید سلیمانی با حضور ۲۸۸۰ سفیر سلامت در کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه تمامی فرایند و زیرساخت ها برای اجرای طرح شهید سلیمانی در استان آماده شده است، گفت: این طرح با محوریت دانشگاه علوم پزشکی، سپاه فتح استان و همکاری فرمانداران و توسط ۲ هزار و ۸۸۰ نیروی بسیجی و جمعی از نیروهای دانشگاه علوم پزشکی استان به زودی در استان آغاز خواهد شد.

حسین کلانتری افزود: طرح شهید سلیمانی با هفت راهبرد و در قالب ۷۳۹ تیم حمایتی، نظارتی و مراقبتی در همه مناطق استان فعالیت می کند و برای اجرای کامل و دقیق این طرح استان به ۷۰ منطقه تقسیم بندی شده است.

غربالگری نیمی از جمعیت استان اردبیل در طرح شهید سلیمانی

مسؤول بسیج جامعه پزشکان استان اردبیل گفت: تاکنون ۵۰ درصد جمعیت استان اردبیل در طرح مقابله با کرونای شهید

در استان اردبیل تاکنون ۵۰ درصد جمعیت در قالب طرح مقابله با کرونا، به‌صورت خانه به خانه غربالگری شده‌اند و اجرای این طرح همچنان ادامه دارد

سلیمانی به‌صورت خانه به خانه غربالگری شده‌اند و اجرای این طرح همچنان ادامه دارد.

 رامین سلطانی افزود: طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری بسیج و دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در استان و شناسایی بیماران مبتلا به این ویروس اجرا می‌شود و در واقع با این طرح پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات به پایگاه‌های سلامت تبدیل شده‌اند.

مسؤول بسیج جامعه پزشکان استان اردبیل ادامه داد: طی این طرح تاکنون ۴ هزار و ۵۰۰ بیمار مشکوک به کرونا در سطح استان اردبیل شناسایی شدند و ۲۴ نقاهتگاه در استان اردبیل از جمله هتل‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی برای بیماران کرونایی پیش‌بینی شده است همچنین اکیپ‌های سیاری نیز در محلات با هدف رسیدگی به وضع بیماران و سالمندان که از توانایی لازم برخوردار نیستند، حاضر می‌شوند.

 

اعتبار  ۲ میلیارد تومانی اوقاف همدان برای اجرای طرحی پر از مهربانی 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از کمک‌های این اداره برای اجرای طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» خبر داد و اظهار کرد: در قالب این طرح ۲ میلیارد تومان برای کمک به نیازمندان، کادر درمان و بخش‌های خدمات‌رسان دولتی و غیر دولتی هزینه شد.

حجت الاسلام رضا حاجی‌زین العابدینی از توزیع یک هزار بسته معیشتی به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال بین نیازمندان در شهرستان همدان در قالب طرح "شهید سلیمانی" خبر داد و افزود:  ۲ هزار و ۱۰۰ بسته سبد کالا در شهرستان ملایر به ارزش ۸۴۰ میلیون ریال بین نیازمندان توزیع شد.

 

وی به توزیع ۳۰۰ بسته سبد کالا در کبودراهنگ و ۱۰۰ بسته اقلام غذایی بین نیازمندان تویسرکان خبر داد و گفت: در نهاوند و اسداباد نیز ۵۰۰ بسته معیشتی توزیع شد.

در طرح جدیدی که با عنوان طرح شهید سلیمانی این روزها با قوت در کشور در حال اجراست، از ظرفیت نیروهای داوطلب و بسیجی برای شناسایی بیماران به صورت محله‌محور استفاده می‌شود، براین اساس امید است که با اجرای درست و تعامل مناسب میان دستگاه‌های مختلف بتوان گامی اساسی در راستای قطع زنجیره شیوع کرونا برداشت. 

انتهای پیام/و

نظر شما