شناسهٔ خبر: 44311340 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دورهمی و مراسمات کهگیلویه و بویراحمد را در مقابل کرونا آسیب پذیر کرد

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که دورهمی ها و مراسمات تشییع جنازه و ترحیم ها این استان را در مقابل کرونا آسیب پذیر کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حسین کلانتری شامگاه روز پنجشنبه در نشست استانی ستاد مقابله با کرونا در یاسوج اظهار داشت: رعایت محدودیت ها در استان توسط اصناف حدود ۹۶ درصد بوده ‌و مشارکت آحاد مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی سبب کاهش چشمگیر ضریب اشغال تخت های بیمارستانی در استان شده است.

وی افزود: شهرهای گچساران و کهگیلویه در طی این ۱۴ روز از وضعیت قرمز به نارنجی تغییر یافته اند و بویراحمد همچنان قرمز است که باید تلاش شود وضعیت این شهرستان هم بهبود یابد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اکسیژن پایدار بیمارستان های استان از جمله شهید جلیل، شهید بهشتی دهدشت و شهید رجایی گچساران تامین شده ‌و هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

کلانتری تاکید کرد: از ۹ شهرستان این استان تنها یک شهرستان قرمز اعلام شده و به گفته مسئولان وزارت بهداشت این استان جزو سه استان برتر در مقابله با کرونا بوده است.

وی بیان کرد: اکثریت مردم استان در رعایت محدودیت های کرونایی خوب عمل کرده اند اما اقلیتی هنوز ساده انگاری می کنند و زمینه ساز بحران می شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجرای صحیح و مهم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی،  گفت: یکی از نقاط مثبت این طرح آن است که افرادی که دارای علایم هستند را سریع شناسایی می کند و بیمار قرنطینه می شود.

کلانتری ابراز داشت: باید شرایط کنونی را همه مردم و صنوف در نظر داشته باشند و بدانند اولویت سلامت مردم است.

وی تاکید کرد: اجرای تمامی محدودیت ها و تعطیلی ها بنا به تصمیم ستاد ملی کرونا بوده و به گفته مقام معظم رهبری همه باید طبق این دستورات عمل کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۸۸ درصد فوتی های ناشی از کرونا در استان افراد بالای سن ۶۰ سال هستند که باید بیشتر از آن ها مراقبت شود.

وی با اشاره به کمبود برخی داروها برای بیماران خاص در استان افزود: این مشکل سراسری بوده و در پی جنایت و تحریم های دشمنان روی داده که به زودی توسط دولت در استان ها توزیع می شوند.

نظر شما