شناسهٔ خبر: 44310989 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

برری تحولات مدیریتی استانداران کهگیلویه و بویراحمد:

کدام استاندار کهگیلویه و بویراحمدکمترین تحولات مدیریتی را رقم زد؟/تلاش برای ابقا یا ثبات مدیریتی!

اساسا میخواهیم بررسی کنیم که نگاه استانداران به این موضوع چگونه بوده است و آیا هدف این بوده است که پیشرفت و ترقی ایجاد شود یا اینکه موضوع و موانع دیگری در کار بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس همیشه یکی از معضلاتی که در کهگیلویه و بویراحمد دامن گیر آن هستیم پایین بودن سن مدیریتی در استان یا اصطلاحا عدم وجود ثبات مدیریتی در استان بوده است.

این موضوع حتی نشان می دهد در کهگیلویه و بویراحمد سن مدیریتی استانداران استان به حدود 2 سال می رسد، هرچند  که این موضوع مختص یک دولت خاص نبوده است.
 
در همین بین در دولت های مختلف شاهد تغییرات گسترده در سطوح مدیران کل و مدیران شهرستانی با تغییر و تحولات استانداران نیز هستیم.
هدف این بحث پیرامون عملکردهای مدیریتی استانداران استان در حوزه تغییر مدیریتی در دولت تدبیر و امید است.
 
اساسا میخواهیم بررسی کنیم که نگاه استانداران به این موضوع چگونه بوده است و آیا هدف این بوده است که پیشرفت و ترقی ایجاد شود یا اینکه موضوع و موانع دیگری در کار بوده است.
 
در این بین قطعا کتمان کردن نقش نمایندگان مجلس در این تغییر و تحولات امری بیهوده است، حال آنکه وظیفه نمایندگان استان وظیفه مشاوره ایست نه دخالتی.
 
با روی کار آمدن اولین نماینده دولت در استان در دولت تدبیر و امید، بدلیل اینکه بدنه قبلی منتسب به جریان اصولگرایی بود بنابراین وجود تغییرات امری بدیهی بود.
 
خادمی در همان ابتدا با جریان اصلاح طلبان استان برخی پیمان نامه ها بست و بنابراین توانسست از حمایت آنها استفاده کند و از حواشی سیاسی و رسانه ای آنها تا پایان حضورش در استان در امان بماند.
 
 
وی در همان یکساله اول استانداری اش، بیشترین تغییرات را ایجاد کرد و میتوان گفت تغییرات در دوره مدیریتی خادمی بیشترین تغییرات مدیریتی در سطوح مدیران ارشد و میانی استان بود. هرچند که بیشتر این تغییرات سیاسی بود و تابع نظر افرادی خارج از سیستم انتصابات دولتی صورت میگرفت.
 
در دوران علی محمد احمدی اگرچه دوران کوتاه تری نسبت به خادمی بود اما چالش های فراوانی ایجاد شد و البته باعث شد مدیران استان با تلنگرهای بی واسطه ای روبرو شوند.
 
شدت تغییرات در دوران احمدی متوسط رو به بالا بود و در برخی مواقع با شدت زیادی همراه میشد که حواشی خاصی را هم برای وی بدنبال داشت.
 
در دوران آخرین نماینده دولت در دولت تدبیر و امید نیز شاهد تغییراتی بودیم اما بیشتر افکار عمومی این تغییرات را نا چیز قلمداد میکنند.
کلانتری که بدنبال حفظ وضعیت موجود و برقراری آرامش در استان خصوصا در صحنه مسایل سیاسی بود توانست تا حدود زیادی جو استان را از تشنج بدور کند.
 
 
 
اما برخی منتقدان وی می گویند که علت عدم تغییر برخی از مدیران ناکارآمد در دوران وی دوری وی از حواشی است و وی میخواهد دوران بدون تلاطمی را در کهگیلویه و بویراحمد به سر کند. بیشتر افراد معتقدند نمره کلانتری در این زمینه متوسط رو با پایین است.
اگرچه تیم مدیریتی وی واقف هستند که ضعف برخی مدیرانش مشهود است و واقعا صلاحیت ماندن را ندارند اما با این حال بازهم فرصت را به افراد دیگری نمیدهند.
 
حال باید دید این رویکرد تا پایان حضور کلانتری در استان ادامه دارد یا خیر؟
 
انتهای پیام/

نظر شما