شناسهٔ خبر: 44310831 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

آیت الله اعرافی:

سهم مواد غذایی در سبد مردم در حال کاهش است

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی گفت: سهم مواد غذایی در سبد مردم در حال کاهش است و امیدواریم زنجیره تولید، تأمین و عرضه این مواد اصلاح شود تا مردم کمتر دچار این مشکلات گردند. آنچه ضرورت دارد توجه مضاعف به طبقات محروم است تا نیازهای اساسی مردم به ویژه مواد غذایی با قیمت مناسب در دسترس ایشان قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی امروز در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی که در دفتر مدیرحوزه‌های علمیه در قم برگزار شد، ضمن خسته نباشید به مسئولین بخش کشاورزی کشور، گفت: روستاها در حال حذف هستند، اما وجود همین روستاها در جهت رشد تولیدات کشاورزی بسیار مهم است و لازم است با نگاه علمی و جهادی به مقوله روستا، چرخه خودکفایی در محصولات غذایی مخصوصا محصولات استراتژیک و راهبردی طراحی و عملیاتی گردد و روشن است که تدارک نیازهای فعالین این عرصه یعنی کشاورزان، روستائیان و دامداران باید محوریت و فوریت پیدا کند.

مدیر حوزه‌های علمیه، ضمن تاکید بر ضرورت اهتمام به مطالعات تاریخی، فرهنگی و فقهی در مسائل مرتبط با کشاورزی و منابع طبیعی توسط کارگروه‌های تخصصی و مشترک حوزه و وزارت جهاد کشاورزی افزود: تعامل وزارت جهاد کشاورزی با فعالین فرهنگی حوزه علمیه که تحت طرح‌هایی همچون هجرت بلند مدت شبکه گسترده ای را در نقاط مختلف کشور اعم از شهرها و روستاها تشکیل داده اند می تواند اتفاقات خوبی علی الخصوص در حوزه تولید دانش، ترویج و ارتقای همکاری‌های مردم و مسئولین و متخصصین را به دنبال داشته باشد.

مدیر حوزه های علمیه اظهار داشت: سهم مواد غذایی در سبد مردم در حال کاهش است و امیدواریم زنجیره تولید، تأمین و عرضه این مواد اصلاح شود تا مردم کمتر دچار این مشکلات گردند. آنچه ضرورت دارد توجه مضاعف به طبقات محروم است تا نیازهای اساسی مردم به ویژه مواد غذایی با قیمت مناسب در دسترس ایشان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: میزان مصرف آب در حوزه کشاورزی متناسب با مقدار خروجی آن نیست و می بایست با روش های نوین آبیاری، بازدهی آن را بالاتر برد.

آِیت الله اعرافی گفت: حوزه علمیه موقوفات و منابع پایدار بسیاری داشته است و امیدواریم وزارت جهاد کشاورزی در مورد احیای آنها در زمینه های کشاورزی و در خدمت به مردم و محرومین همکاری‌های لازم را به عمل آورد.

نظر شما