شناسهٔ خبر: 44310644 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

درخواست عجیب دادگاه CAS از AFC به خاطر شکایت النصر؛ مخالفت قاطع پرسپولیس با درخواست دادگاه عالی ورزش

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- دیوان داوری ورزش (CAS) با ارسال نامه ای، با تائید مخالفت پرسپولیس، رسیدگی به پرونده به صورت فوری را رد کرد و قرار است این شکایت به صورت عادی پیگیری شود.
به گزارش آریا، دیوان داوری ورزش درخواست پرسپولیس را پذیرفت. پس از آن که وکلای باشگاه النصر عربستان در پرونده شکایت از کنفدراسیون فوتبال آسیا و همچنین باشگاه پرسپولیس، درخواست رسیدگی فوری را به دیوان داوری ورزش (CAS) ارائه کردند، تیم حقوقی باشگاه پرسپولیس این موضوع را نپذیرفت و مخالفت خود را با رسیدگی فوری پرونده اعلام کرد. به همین دلیل، دیوان داوری ورزش (CAS) با ارسال نامه دیگری، با تائید مخالفت پرسپولیس، رسیدگی به پرونده به صورت فوری را رد کرد و قرار است این شکایت به صورت عادی پیگیری شود.
دادگاه عالی داوری ورزش (CAS) در تاریخ 99/9/12 ضمن ارسال نامه ‌ای به باشگاه پرسپولیس، ثبت شکایت باشگاه النصر عربستان علیه کنفدراسیون فوتبال آسیا و پرسپولیس در این دادگاه را به اطلاع مسئولان باشگاه رساند. این دادگاه از خواندگان پرونده مورد اشاره درخواست کرد تا نظرشان را در خصوص برخی از نکات آئین‌ ‌رسیدگی به خصوص رسیدگی به صورت فوری به این پرونده جهت صدور رای تا قبل از تاریخ برگزاری مسابقه فینال، حداکثر طی مدت 24 ساعت اعلام کنند.
مدیریت و تیم حقوقی باشگاه پرسپولیس ضمن بررسی لازم و اخذ نظر از متخصصان امر حقوق ورزشی، با توجه به شکست تیم النصر در مسابقه نیمه نهایی و همچنین نتایج دو مرحله رسیدگی در کمیته انضباطی و کمیته استیناف AFC و بی ‌پایه و اساس بودن ادعاهای باشگاه عربستانی علیه پرسپولیس، مخالفت قاطع خود را با این شرایط اعلام داشته و همچنان به شایستگی فنی و حقوقی حضور پرسپولیس در مسابقه فینال تاکید دارد.
باشگاه النصر عربستان که بابت تاریخ نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت کرده بود موفق نشد در ای اف سی به هدف خود برسد و در نهایت شکایت خود را به دادگاه عالی ورزش برد. دادگاه CAS نیز برای رسیدگی به این شکایت در نامه ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده برای بررسی این پرونده به این کنفدراسیون پیشنهاد می دهد تاریخ برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا به تعویق بیفتد. البته هنوز AFC در مورد این نامه پاسخی نداده است اما طبق برنامه فینال لیگ قهرمانان آسیا باید در تاریخ 29 آذر در کشور قطر برگزار شود. پرسپولیس یکی از تیم های حاضر در فینال است و حریف این تیم هنوز مشخص نشده و تیم های شرق آسیا در حال برگزاری مسابقات برای مشخص شدن فینالیست دیگر این دوره هستند.
پرسپولیسی ها که پیش تر یک بار  در کمیته انضباطی و یک بار در کمیته استیناف رای این پرونده را متوجه خود دیدند، حالا بار دیگر بر محق بودن خود در این ماجرا تاکید کرده و می‌گویند: مدیریت و تیم حقوقی باشگاه پرسپولیس ضمن بررسی لازم و اخذ نظر از متخصصان امر حقوق ورزشی، با توجه به شکست تیم النصر در مسابقه نیمه نهایی و همچنین نتایج دو مرحله رسیدگی در کمیته انضباطی و کمیته استیناف AFC و بی‌پایه و اساس بودن ادعاهای باشگاه عربستانی علیه پرسپولیس، مخالفت قاطع خود را با این شرایط اعلام داشته و همچنان به شایستگی فنی و حقوقی حضور پرسپولیس در مسابقه فینال تاکید دارد.
اگرچه شواهد از برتری پرسپولیس در این پرونده خبر می‌دهند اما همچنان باشگاه النصر در فاصله 16 روز تا تاریخ مقرر فینال، سماجت خود در موضوع نقل و انتقالات پرسپولیس را ادامه می‌دهد و امیدوار است که آن را به هر نحوی که شده به سرانجام برساند. اما از نظر ای اف سی پرسپولیس بدون ایراد راهی فینال شده و حالا باید دید که دادگاه عالی ورزش چه تصمیمی در این باره خواهد گرفت. البته نکته مهم این است که دادگاه CAS بخش استیناف خواهی و تجدید نظر دارد که مشخص نیست اگر کار به آنجا بکشد، ای اف سی چه تصمیمی درباره تاریخ بازی خواهد گرفت. نکته مهم در خصوص زمان برگزاری فینال هم این است که مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2020 در سال جاری میلادی باید به اتمام برسد و باتوجه به تاریخ فعلی بازی فینال (19 دسامبر-11 روز مانده به آغاز سال جدید) اساسا امکان عملی تغییر تاریخ این بازی وجود ندارد.

نظر شما