شناسهٔ خبر: 44309780 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پارس نیوز | لینک خبر

جزئیات محدودیت‌های کرونایی هفته آینده در پایتخت

باشگاه خبرنگاران جوان

علیرضا زالی فرمانده مدیریت ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران، با اشاره به اعمال محدودیت‌های جدید اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا در هر هفته وضعیت استان‌های مختلف از جمله تهران مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرند. شاخص‌های مد نظر شامل میزان موارد ابتلا، میزان مرگ و میر و تعداد افراد با تست‌های مثبت PCR است.

صاحب‌خبر -

علیرضا زالی فرمانده مدیریت ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران،  با اشاره به اعمال محدودیت‌های جدید اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا در هر هفته وضعیت استان‌های مختلف از جمله تهران مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرند. شاخص‌های مد نظر شامل میزان موارد ابتلا، میزان مرگ و میر و تعداد افراد با تست‌های مثبت PCR است.

علی رضا زالی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا شهر‌ها به سه وضعیت زرد، نارنجی و قرمز طبقه بندی شده اند، ادامه داد: پس از بررسی‌های لازم توسط وزارت بهداشت وضعیت هر استان و شهر اعلام می‌شود و در هفته آینده از جمله در تهران بخشی از محدودیت‌ها پابرجاست و میزان حضور کارمندان در ادارات دولتی و خصوصی همچنین غیر دولتی حداکثر تا ۵۰ درصد است.

فرمانده مدیریت ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: برخی از ادارات می‌توانند از میزان کمتری از کارمندان خود به صورت حضوری استفاده کنند و وضعیت دورکاری برای کارمندان همچنان پابرجاست و گروه‌های پر خطر مانند خانم‌های باردار، زنان صاحب کودکان زیر دو سال، بیماران مبتلا به عارضه زمینه‌ای، افراد در تماس با بیماران کرونایی و بیماران مبتلا به فشار خون بالا و سرطان بوده از ظرفیت دورکاری در ادارات استفاده خواهند کرد.

زالی بیان کرد: برای هفته آینده مشاغل ۳ و ۴ کماکان با محدودیت در تهران روبه رو هستند و مشاغل ۱ و ۲ در شهر‌های نارنجی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باز هستند. مراسم‌های جمعی و آیینی مانند نماز‌های جماعت و نماز جمعه محدودیت شان در هفته آینده در تهران ادامه خواهد داشت و محدودیت حضور افراد در مراکز جمعی به ۲۰ نفر در هفته بعد است. در شهر‌های نارنجی و قرمز محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح در هفته آینده ادامه دارد همچنین شهر‌هایی که در این هفته جاری وضعیت شان نارنجی است با محدودیت تردد شبانه روبه رو هستند.

او تاکید کرد: در حال حاضر شرایط تهران شکننده و ناپایدار است و اگر بخواهیم از شرایط مطلوب‌تر در تهران برخوردار شویم و در هفته‌های آینده با میزان بیشتری از رفع محدودیت‌ها مواجه شویم بستگی به رفتار بهداشتی مردم مسئولان و شهروندان تهرانی دارد. اگر در طول هفته آینده شرایط شاخص‌های بهداشتی تهران و بیماری به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دچار تغییری شود شهر تهران می‌تواند در خطر قرارگیری جز مناطق قرمز قرار بگیرد.

 

نظر شما