شناسهٔ خبر: 44309639 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

درخشش جوانان ایرانی در تولید دستگاه تصفیه روغن+فیلم

در کشور ایران آخرین روش شناخته شده در خصوص تصفیه روغن، روش تین فیلم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، تصفیه روغن به روش تین فیلم، به دلیل مقرون بصرفه بودن و همچنین پاک بودن نوع تصفیه مورد توجه قرار گرفته و اکثر تولیدکنندگان روش قدیمی در حال تغییر و روی آوردن به این تکنولوژی هستند، چرا که با این روش هیچگونه ضایعات باقی نمی‌ماند و همچنین از نظر زیست محیطی حد مطلوب رعایت می‌گردد.

پروسه تین فیلم به شرح ذیل می‌باشد:

در این روش روغن سوخته وارد ستون تقطیر گردیده و با ورش بویلرینگ و سیرکولاسیون حرارت می‌بیند، در این مقطع در دمای مختلف به روش‌های وکیوم بخارات متصاعد شده جمع آوری می‌گردد که با توجه به دما دسته بندی می‌گردد که شامل گازوئیل – روغن هیدرولیک پایه و روغن پنجاه پایه می‌باشد. در طول خط جهت جمع آوری گاز‌ها از مبدل‌ها و رسیور‌های مختلف که با ظرفیت تولید هماهنگ می‌باشند استفاده گردیده که باعث انجام پروسه با کیفیت بالا صورت پذیرد. لازم به ذکر است که پس از تولید این روغن می‌بایستی سیستم تکمیلی جهت فراوری روغن تا رسیدن به روغن قابل مصرف صورت پذیرد.

روغن تولید در دستگاه تصفیه روغن سوخته تقطیری (vacuum distillation)

به دسته روغن نمره ۱۰ یا همان روغن هیدرولیک و روغن نمره ۵۰ یا همان روغن پایه بدست می‌آید.

روغن‌های بدست آمده دارای رنگ شفافی نیستند برای رنگ بری و گرفتن ذرات معلق از آن باید از تجهیزات دیگری مثل فیلترپرس‌ها و اضافه نمودن ادیتور‌های دیگری استفاده نموده، تا به روغن با سطح کیفی استاندارددست پیدا کرد. روغن نمره ۵۰ یا همان روغن پایه با فرایند‌های شیمیایی و فیلتراسیون و افزودنی‌های پلیمری می‌تواند به گرید‌های زیادی روغن قابل مصرف در صنایع تبدیل شود.



 

<div id="video-display-embed-code_13034595"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/7582161/13034595?width=400&height=300"></script></div>

 

 

انتهای پیام / ش ج 

نظر شما