شناسهٔ خبر: 44309431 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

سنگ اندازی ازهیئت وزنه برداری شوشتر تا کم کاری های اداره ورزش شوشتربرای جلوگیری از رویاهای یگانه بنده خدا

سال ۹۶ وعده‌هایی را به یگانه بنده خدا وزنه‌بردار خردسال داده شد متاسفانه تا به حال هیچ کدام پیگیری نشد فقط عکس های یادگاری مدیران باقی ماند.

صاحب‌خبر -

عبدالامیر بنده خدا پدر یگانه در گفت و گفت و با خبرنگار ایپنا اظهار داشت:
سال ۹۶ مسابقات بین المللی جام فجر برای اولین بار در بخش بانوان برگزار شد و اولین یک ضرب وزنه برداری بانوان را یگانه بالای سر برد.

وی افزود: پس از آن در چندین رقابت استانی موفق به کسب مدال طلا شد و از آنجا که سن پایین داشت مسابقات این رده سنی به صورت رسمی برگزار نمی‌شود و بیشتر جنبه استعدادیابی و اجرای تکنیک مد نظر داوران است .

وی ادامه داد: خوشبختانه در تمامی این رقابت ها یگانه موفق شده نظر هیئت داوران را به خود جلب کند و عناوین بالایی را به خود اختصاص دهد.

بنده خدا تصریح کرد: پس از آن در رقابت هایی در کشور کویت و زیر نظر فدراسیون جهانی و با حضور رئیس فدراسیون وزنه برداری آسیا برگزار شد که ۱۱۶ ورزشکار از ۱۴ کشور جهان ، یگانه با کسب یک مدال طلا در یک ضرب و یک طلا در دوضرب نفر اول شود و برای ایران افتخار آفرینی کند.

وی گفت: استان البرز پس از آن پیشنهاداتی را به ما داد و گفت که تمام امکانات ورزشی را در اختیار یگانه قرار می دهند و یک میلی هالتر با صفحات کامل وزنه برداری هدیه می دهند و به مدت دو سال برای این استان وزنه بزند.

پدر ورزشکار خردسال خوزستانی گفت: قرار شد تمامی امکانات رفاهی و هزینه های سفر را نیز بر عهده بگیرند.

وی یادآور شد: آقای شیخی رئیس جدید این اداره بلکه کاملا کم کاری کردن و نادیده گرفتن پیشرفت این دختر بوده اند و هستند و رئیس داره ورزش جدید حاظر به کمک نمیشود و رئیس هیئت وزنه برداری شوشتر در حال سنگ اندازی پیشرفت این دختر میباشند

بنده خدا افزود: روسای ورزش شوشتر و همچنین رئیس هیئت وزنه برداری شوشتر آقای مراد زاده و آقای سعید زنگنه نیز هیچ اقدامی برای یگانه نکرده اند و اگرچه بارها و بارها برای آن ها پیغام دادیم اما با این وجود ذره ای همکاری از آن ها ندیدیم . گرچه سنگ اندازی برای پیشرفت این قهرمان استان میکردند و اجازه فعالیت در سالن های وزنه برداری شوشتر نمیدادند

وی بیان کرد: به تازگی نیز با شیخی ریاست ورزش و جوانان شوشتر ارتباط برقرار کردیم و از آن ها خواهش کردیم تنها یک سانس تمرینی به ما بدهند اما به هیچ عنوان حاضر به همکاری نشدند و آقای مراد زاده رئیس هیئت وزنه برداری شوشتر گفتند که اگر شما به همراه دختر خود وارد سالن شوید، ورزش شوشتر را رها خواهیم کرد و نمیگزاریم هیچ تمرینی در این سالن داشته باشدگویا مشکلات شخصی در بین است.

وی گفت: حتی به پیشکسوتان ورزش دوست مراجعه کردیم اما بی نتیجه بود و حتی دکتر قریشی هم با مرادزاده رئیس هیات شهرستان صحبت کردند تا ما تمرین داشته باشیم اما بی نتیجه بود.

وی ادامه داد: به ناچار تمرینات یگانه در خانه انجام می شد و برای پر کردن کلیپ برای مسابقات جهانی هم که قصد رفتن به سالن تمرین داشتیم گفتند که اصلا نمی‌توانید بیایید.

وی اظهار داشت :با حمایت تعدادی از ورزش دوست و ریاست محترم شرکت تولیدی آرد جوانه برای یگانه یک میلی هالتر مخصوص بانوان و تعدادی صفحه و وزنه خریداری شد که در حال حاضر با این وسایل در منزل تمرین می کند.

وی افزود: جا دارد از دکتر قریشی ریاست محترم وزنه برداری استان تقدیر کنیم ایشان همواره در عرصه های مختلف ما را حمایت کردند و اطلاعات تمرینی و تغذیه خوبی به یگانه دادند تا این ورزشکار خردسال تا این مرحله پیش رفته است.

بنده خدا بیان کرد: همچنین از سید مرتضی سنادی زاده ریاست محترم شرکت آرد جوان قدردانی کنیم.

به گزارش ایپنا یگانه بنده خدا وزنه بردار هشت ساله خوزستانی و دارنده مدال طلای جهان از سرمایه های ایران به شمار می رود که در سایه بی کفایتی و بی مسئولیتی برخی مدیران خوزستانی در حال فراموشی است.

بسیاری از کشورهای جهان برای چنین ورزشکارانی و سرمایه‌گذاری روی آنها سر و دست می شکنند اما متاسفانه در خوزستان هیچ حمایتی از این ورزشکاران صورت نگرفته و همین امر باعث خرج این سرمایه ها از کشور می شود.

رسیدگی جدی به کم کاری های مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان و شهرستان شوشتر از مطالبات جدی جامعه ورزش استان است که انتظار می رود وزارت ورزش و جوانان به این موضوع به صورت جدی توجه کند تا پیش از آنکه این بی توجهی و کم کاری باعث خروج این سرمایه ارزشمند از کشور شود.

نظر شما