شناسهٔ خبر: 44309236 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کشف یک میلیون کهکشان جدید در اطراف راه شیری

محققان به کمک تلسکوپ‌‌های رادیویی موفق به کشف یک میلیون کهکشان جدید شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تقریبا یک میلیون کهکشان کشف نشده در آن طرف کهکشان راه شیری مشاهده شده است که برای بررسی کامل تمامی این کهکشان‌ها به زمانی بسیار طولانی و حتی چند دهه زمان احتیاج خواهد بود. اما موسسه تحقیقاتی ASKAP اعلام کرده است که به وسیله تلسکوپ رادیویی این شرکت می‌توان روی بخش عمده‌ای از این کهکشان‌ها مطالعه کرد. این تلکسوپ توانایی تصویر برداری بسیار بالایی دارد و می‌تواند تصاویر را تا پنج برابر حساس‌تر و حدود دو برابر با جزئیات بیشتر نمایش دهد.

توسط این تلسکوپ رادیویی با جزئیات ۳۰ سانتی متری از آسمان نیم کره جنوبی گرفته شده که در آن تمامی جزئیات قابل مشاهده بود. در سال ۲۰۰۶ و تا پیش از استفاده از تلسکوپ‌های رادیویی، حدود یک دهه زمان برای بررسی ۲۵ درصد از سیارات موجود در کهکشان راه شیری زمان لازم بود؛ اما تلسکوپ‌های رادیویی باعث شدند زمان بررسی سیارات بسیار کاهش پیدا کند و در مدت ده روز حدود ۸۳ درصد از کل کهکشان بررسی شد.کهکشان جدید

مقایسه تلسکوپ‌های رادیویی با تلسکوپ‌های معمولی

تلسکوپ‌های قدیمی از سطح سیاره مورد نظر شروع به تصویر برداری تکی تکی می‌کند و پس از گرفتن حدود ۹۰۳ عکس از سطح مورد نظر که حدود ۱۵ دقیقه طول می‎‌کشد، تصاویر گرفته شده را به هم چسبانده و تصویری کامل و نهایی به صورت یک نقشه را نمایش خواهد داد.

بیشتر بخوانید

اما تصاویر گرفته شده توسط ماهواره‌های تلسکوپی بسیار با کیفیت و جزئیات بالا نسبت به تلسکوپ‌های قدیمی هستند و تصاویر را با کیفیتی بی نظیر ضبط می‌کنند و به جای نمایش نقشه، توانایی نمایش کل کهکشان را به صورت طبیعی دارند. تاکنون محققان حدود ۳ میلیون کهکشان شناسایی کرده‌اند که بیش از ۸۰ درصد آن‌ها به کمک تلسکوپ‌های رادیویی کشف شده است. در ادامه ویدئویی از شیوه تصوربرداری توسط تلسکوپ‌های رادیویی را مشاهده کنید:

<div id="video-display-embed-code_13031981"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/7581598/13031981?width=400&height=300"></script></div>

انتهای پیام/

نظر شما