شناسهٔ خبر: 44308399 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دادستان آمریکا دختر جنجالی ترامپ را احضار کرد

تهران- ایرنا- دادستان کل واشنگتن شامگاه پنجشنبه ایوانکا ترامپ را برای بررسی نقش وی در سوء استفاده از بودجه مراسم تحلیف دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۷ احضار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از سی ان ان، ایوانکا ترامپ دختر رئیس جمهوری آمریکا و مشاور ارشد کاخ سفید، روز سه شنبه به بازرسان دادستانی کل واشنگتن دی سی به عنوان بخشی از دادخواست اتهام سوء استفاده از وجوه تحلیف، توضیح داد.

دادستان کل واشنگتن در ماه ژانویه از سازمان ترامپ و کمیته تحلیف ریاست جمهوری (PIC) شکایت کرد و گروه ها را به سوء استفاده بیش از ۱ میلیون دلار جمع آوری شده توسط این کمیته با "پرداخت بیش از حد" برای استفاده از فضای هتل ترامپ در واشنگتن در سال ۲۰۱۷ متهم کرد.

بر اساس پرونده‌های دادگاه، تام باراک رئیس کمیته تحلیف نیز در ۱۷ نوامبر احضار شد. در این دادخواست ادعا می‌شود که براک در مورد فضاهای این مراسم "گفت‌وگوهای شخصی" با هتل ترامپ انجام داده است.

با این حال در روزهای اخیر به ویژه پس از صدور فرمان عفو مایکل فلین نخستین مشاور امنیت ملی کاخ سفید از سوی ترامپ، این زمزمه مطرح شده است که ترامپ خود و بستگانش را پیش از ترک کاخ سفید مورد عفو قرار خواهد داد.

ایوانکا ترامپ هم در صفحه توئیتری خود نوشت: در این هفته من بیش از ۵ ساعت را در دفتر دادستان دموکرات واشنگتن برای ادای شهادت گذارندم. جایی که آنها درباره نرخ هزینه اعلام شده توسط هتل ترامپ در مراسم تحلیف، سوال پرسیدند.

وی افزود: من این ایمیل چهار سال پیش را که من به هتل فرستادم تا نرخ منصفانه بازار را اعمال کنند و هتل انجام داد، به آنها ارائه دادم.

دختر ترامپ که به همراه شوهرش، سمت مشاور ارشد کاخ سفید را هم یدک می‌کشد، ادامه داد: (این اقدام) یک این "پرسش" دیگر که نشان‌دهنده انتقام جویی و اتلاف دلارهای مالیات دهندگان با انگیزه سیاسی است.

نظر شما