شناسهٔ خبر: 44308296 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انجام Rapid test در مراکز بهداشتی خلخال/ تشخیص ابتلا به کرونا در ۲۰ دقیقه

سرپرست علوم پزشکی خلخال گفت: با هدف نظارت بر امر درمان و پیشگیری در حوزه کرونا ویروس، Rapid test بعد از غربالگری در دستور کار مراکز بهداشتی شهرستان قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد مهر تک عصر امروز در بازدید از مراکز درمانی خلخال با اشاره به تلاش بسیجیان در حوزه‌های مختلف بیماریابی و معرفی بیماران به دانشکده علوم پزشکی و مراکز بهداشتی، اظهار کرد: در ادامه طرح غربالگری، برای سرعت‌بخشی به درمان و جلوگیری از شیوع در مراکز شهری و روستایی، Rapid test بعد از غربالگری در دستور کار مراکز بهداشتی و درمانگاهی قرار گرفت.

وی افزود: وضعیت مراکز بهداشتی و درمانی در خصوص پیشگیری مطلوب بوده و همچنان باید فاصله‌گذاری اجتماعی به عنوان یک وظیفه همگانی در مراکز درمانی و محافل مردمی رعایت شود.

 سرپرست علوم پزشکی بیان داشت: همه کارکنان دانشکده علوم پزشکی موظف به رعایت دستورالعمل‌های ستاد قرارگاه زیستی شهرستان خلخال هستند.

تشخیص ابتلا به کرونا در ۲۰ دقیقه

سیده زهرا هاشمپور، پزشک درمانگاه شماره یک مرکز سلامت شهرستان خلخال نیز با اشاره به اهمیت غربالگری و در ادامه انجام سریع Rapid test از بیماران مشکوک تشریح کرد: سرعت جوابدهی این تست بالا بوده و در کمتر از ۲۰ دقیقه نتیجه مشخص می‌شود ولی جواب تست PCR چند روز زمان می‌برد.

وی با اشاره به مراجعات بیماران با شرایط خاص و با علائم مختلف به مرکز درمانی شماره یک سلامت خلخال بیان داشت: در کمترین زمان، تست لازم از بیماران انجام و در صورت مثبت بودن،  آمار به قرارگاه زیستی شهرستان ارسال می‌شود.

هاشمپور گفت: خودمراقبتی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای تمامی خانواده‌ها تا رسیدن به مرز سلامتی تمامی شهروندان الزامی است.

-انتهای پیام/3463/631/

نظر شما