شناسهٔ خبر: 44308121 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آخرین آمار کرونا در جهان؛ بیش از ۶۵ میلیون مبتلا، ۴۵ میلیون بهبودیافته و ۱.۵ میلیون قربانی

صاحب‌خبر -

شفقنا- آخرین داده های مربوط به شیوع ویروس کرونا در جهان حاکی از آن است که شمار مبتلایان به این ویروس از ۶۵ میلیون نفر فراتر رفته، بیش از ۴۵ میلیون تن از آنها بهبود پیدا کردند و بیش از یک و نیم میلیون تن دیگر نیز جان خود را از دست دادند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، داده های منتشر شده در وبسایت مرجع «ورلد او مترز» حاکی از آن است که تا ساعت ۱۳:۳۵ ظهر امروز (پنج شنبه) به وقت گرینویچ (۱۷:۰۵ عصر به وقت تهران)، شمار افراد مبتلا به نسل جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹) در سراسر جهان، از مرز ۶۵ میلیون گذشته و به ۶۵ میلیون و هفت هزار و ۳۲۷ تن رسیده است.

بنا بر داده های منتشر شده در وبسایت ورلد اومترز در همان ساعت، آمار کلی مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان نیز به نوبه خود از یک و نیم میلیون فراتر رفته و به یک میلیون و ۵۰۲ هزار و ۵۱۸ مورد یعنی بیش از ۲.۳۱ درصد مجموع مبتلایان افزایش یافته است.

داده های این وبسایت معتبر همچنین از افزایش موارد بهبودی از نسل جدید ویروس کرونا در سراسر جهان به بیش از ۴۵ میلیون مورد حکایت دارد جایی که تاکنون ۴۵ میلیون و ۹۴ هزار و ۶۹۳ فرد مبتلا به ویروس یعنی نزدیک به ۶۹.۳۷ درصد مجموع مبتلایان بهبود پیدا کرده اند.

از سوی دیگر، شمار موارد فعال ابتلا به ویروس کرونا در جهان بر اساس داده های سایت مذکور نیز در حال حاضر ۱۸ میلیون و ۴۰۹ هزار و ۷۶۶ مورد می باشد که ۱۰۶ هزار و ۷۱۴ مورد آن نیز مربوط به افراد مبتلایی است که در شرایط وخیم و بحرانی به سر می برند.

این در حالی است که بر اساس آمار وبسایت ورلد او مترز، آمریکا با ۱۴ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۲۶۵ فرد مبتلا (نزدیک به ۲۲.۰۲ درصد آمار جهانی) و ۲۷۹ هزار و ۸۶۷ قربانی (بیش از ۱۸.۶۲ درصد آمار جهانی)، همچنان با اختلاف چشمگیری نسبت به سایر کشورها، در هر دو زمینه شمار مبتلایان به ویروس کرونا و میزان مرگ و میر ناشی از آن، در جایگاه نخست جهان قرار دارد و به دنبال این کشور نیز، در آمار ابتلا به ویروس به ترتیب هند، برزیل، روسیه، فرانسه، اسپانیا، بریتانیا، ایتالیا، آرژانتین و کلمبیا و از نظر شمار قربانیان آن نیز به ترتیب برزیل، هند، مکزیک، بریتانیا، ایتالیا، فرانسه، ایران، اسپانیا و روسیه رتبه های دوم تا دهم را در اختیار دارند.

آخرین آمار را در ورلد او مترز ببینید

نظر شما