شناسهٔ خبر: 44308038 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پلمب ۱۱ واحد نانوایی در اهر

فرماندار اهر از پلمب ۱۱ واحد نانوایی متخلف در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، خدابخش فرماندار اهر در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان اهر گفت: ۱۱ واحد نانوایی به دلیل کم‌فروشی، استفاده از مواد غیرمجاز و گران‌فروشی پلمب شدند.

او افزود: متأسفانه برخی از نانوایان وزن چانه را به ۸۰ گرم کاهش داده‌اند و به عبارتی یک قرص نان را به ۲ برابر قیمت (نزدیک به ۵۰۰ تومان) به مردم می‌فروشند.

فرماندار شهرستان اهر گفت: پروانه فعالیت نانوایی‌های متخلف به مدت ۶ ماه باطل و ۲ ماه با نصب بنر به عنوان نانوایی متخلف به مردم معرفی می‌شوند.

خدابخش با اشاره به این‌که میزان ورود اقلام و کالا‌های اساسی به شهرستان اهر در جهت تنظیم بازار باید با جزئیات مشخص شود،گفت: جهاد کشاورزی بر تنظیم بازار شب یلدا از اکنون برنامه‌ریزی کند و اگر خللی در بازار پیش بیاید هیچ عذر و بهانه‌ای را قبول نمی‌کنیم.

او گفت: افزایش قیمت کالا و اقلام در شب یلدا دور از انتظار نیست لذا از ادارات صمت، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی می‌خواهم تا بر بازار نظارت مستمر داشته باشند.

او افزود: کسانی که به هر طریقی اقلام و کالا‌های اساسی را به مردم گران‌تر از معمول بفروشند، بدون تعارف نقره‌داغ‌شان می‌کنیم و در بحث رسیدگی به اخلال در بازار با کسی مماشات نداریم.

او گفت: قیمت گوشت در شهرستان اهر با وجود بیش از یک میلیون واحد دامی و بزرگترین میدان دوآب شمال‌غرب کشور؛ قابل قبول نیست.

فرماندار شهرستان اهر بر لزوم اصلاح بذر گندم در جهت افزایش کیفیت نان و آرد تأکید کرد و گفت: به جهت احتمال افزایش مجدد قیمت مرغ به دلیل عدم جوجه‌ریزی؛ دستگاه‌های متولی از هم‌اکنون برای تأمین نیاز‌های بازار اقدامات لازم را انجام دهند.

او همچنین از افزایش ۵۰ تُنی روزانه سیمان سهمیه‌ای شهرستان اهر خبر داد و افزود: خوشبختانه با نظارت‌های مستمر؛ بازار توزیع سیمان نسبت به قبل ساماندهی شده است.

خدابخش با بیان این‌که گران‌فروشی با برخورد قابل کنترل است،گفت: در طول یک‌ماه گذشته از ۳۵۷ مورد از صنوف بازرسی صورت گرفته و ۶۲ پرونده تخلفاتی به دلیل عدم درج قیمت، عدم صدور صورت حساب، کم‌فروشی و گران‌فروشی و سایر تخلفات صنفی در اهر تشکیل شده است.

انتهای پیام /ک

نظر شما