شناسهٔ خبر: 44307877 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد؛

جزئیات محدودیت‌های کرونایی هفته آینده در پایتخت/ وضعیت تهران شکننده است

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران با اشاره به اینکه شرایط هنوز شکننده است به چگونگی اعمال محدودیت‌ها برای هفته آینده پرداخت.

صاحب‌خبر -

علیرضا زالی فرمانده مدیریت ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به اعمال محدودیت‌های جدید اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا در هر هفته وضعیت استان‌های مختلف از جمله تهران مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرند. شاخص‌های مد نظر شامل میزان موارد ابتلا، میزان مرگ و میر و تعداد افراد با تست‌های مثبت PCR است.

او با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا شهر‌ها به سه وضعیت زرد، نارنجی و قرمز طبقه بندی شده اند، ادامه داد: پس از بررسی‌های لازم توسط وزارت بهداشت وضعیت هر استان و شهر اعلام می‌شود و در هفته آینده از جمله در تهران بخشی از محدودیت‌ها پابرجاست و میزان حضور کارمندان در ادارات دولتی و خصوصی همچنین غیر دولتی حداکثر تا ۵۰ درصد است.

فرمانده مدیریت ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: برخی از ادارات می‌توانند از میزان کمتری از کارمندان خود به صورت حضوری استفاده کنند و وضعیت دورکاری برای کارمندان همچنان پابرجاست و گروه‌های پر خطر مانند خانم‌های باردار، زنان صاحب کودکان زیر دو سال، بیماران مبتلا به عارضه زمینه‌ای، افراد در تماس با بیماران کرونایی و بیماران مبتلا به فشار خون بالا و سرطان بوده از ظرفیت دورکاری در ادارات استفاده خواهند کرد.

استمرار محدودیت برگزاری نمازهای جماعت و جمعه

زالی بیان کرد: برای هفته آینده مشاغل ۳ و ۴ کماکان با محدودیت در تهران روبه رو هستند و مشاغل ۱ و ۲ در شهر‌های نارنجی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باز هستند. مراسم‌های جمعی و آیینی مانند نماز‌های جماعت و نماز جمعه محدودیت شان در هفته آینده در تهران ادامه خواهد داشت و محدودیت حضور افراد در مراکز جمعی به ۲۰ نفر در هفته بعد است. در شهر‌های نارنجی و قرمز محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح در هفته آینده ادامه دارد همچنین شهر‌هایی که در این هفته جاری وضعیت شان نارنجی است با محدودیت تردد شبانه روبه رو هستند.

او تاکید کرد: در حال حاضر شرایط تهران شکننده و ناپایدار است و اگر بخواهیم از شرایط مطلوب‌تر در تهران برخوردار شویم و در هفته‌های آینده با میزان بیشتری از رفع محدودیت‌ها مواجه شویم بستگی به رفتار بهداشتی مردم مسئولان و شهروندان تهرانی دارد. اگر در طول هفته آینده شرایط شاخص‌های بهداشتی تهران و بیماری به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دچار تغییری شود شهر تهران می‌تواند در خطر قرارگیری جز مناطق قرمز قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما