شناسهٔ خبر: 44307761 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار لرستان:

محدودیت‌های ویژه مناطق قرمز در شهرهای لرستان لغو می‌شود

خرم‌آباد- استاندار لرستان گفت: با تغییر وضعیت شهرستان‌های قرمز خرم‌آباد، بروجرد و سلسله به نارنجی، برخی از محدودیت‌های ویژه مناطق قرمز مانند مقررات منع آمد و شد شبانه، لغو خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سید موسی خادمی امروز پنجشنبه در سخنانی از بهبود وضعیت شهرستان‌های قرمز استان به واسطه رعایت دستورالعمل‌ها و ایجاد محدودیت‌های بهداشتی خبر داد.

وی گفت: با توجه به همکاری ارزنده مردم شریف استان و همه اقشار از جمله بازاریان و اصناف در اجرای محدودیت‌های مقابله با بیماری کرونا، وضعیت شهرستان‌های قرمز استان به نارنجی تبدیل شد.

استاندار لرستان ضمن تقدیر و تشکر از مردم لرستان، اظهار داشت: همکاری خوب مردم استان در رعایت محدودیت‌های کرونایی که از شنبه هفته پیش اجرایی شده، خوشبختانه اثر بخش بوده است.

خادمی تصریح کرد: با تغییر وضعیت شهرستان‌های قرمز خرم‌آباد، بروجرد و سلسله به نارنجی، برخی از محدودیت‌هایی که ویژه مناطق قرمز هستند لغو خواهد شد.

وی افزود: مواردی نظیر لغو مقررات منع آمد و شد شبانه و آغاز فعالیت مشاغل سطح ۲ از شنبه آینده با توجه به محدودیت‌های وضعیت نارنجی اجرایی می‌شود و همچنین برخی از محدودیت‌های ادارات و دستگاه‌های اجرایی نیز کاهش خواهد یافت.

استاندار لرستان ضمن تشکر از مردم، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای ناظر و مجری با توجه به اثربخشی این تلاش‌ها در بهبود وضعیت شهرستان‌های قرمز استان، تأکید کرد: باید توجه داشت در شرایط فعلی دو راه پیش روی ماست، یا از وضعیت نارنجی به سمت زرد و نهایتاً سفید گام برداریم یا اینکه به سمت وضعیت قرمز حرکت کنیم که مطلوب نخواهد بود.

خادمی با اشاره به احتمال تغییر لحظه‌ای در شرایط به دلیل کم بودن فاصله با وضعیت قرمز، گفت: اگر حساسیت مردم کاهش یافته و عادی انگاری شود و پروتکل‌ها رعایت نشود، در مدتی کوتاه و به سرعت ظرف چند روز وضعیت به قرمز تغییر خواهد شد، ولی اگر مردم با همین حساسیت مراقبت کنند ممکن است به وضعیت زرد و یا حتی سفید تبدیل شویم، از این رو از مردم عزیز خواهشمندم عمل به پروتکل‌های بهداشتی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از برگزاری مراسم عزاداری و عروسی و خودداری از دورهمی های خانوادگی را همچنان در برنامه خود داشته باشند.

وی یادآور شد: بازگشت به شرایط قرمز علاوه بر تهدید بیشتر جان و سلامت به دلیل اعمال محدودیت‌های اجتناب ناپذیر برای مردم مشکلات اقتصادی؛ اجتماعی و اداری جدی ایجاد خواهد کرد.

رئیس ستاد کرونای لرستان ابراز امیدواری کرد که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح فردی و اجتماعی، بزودی شاهد حرکت به سمت وضعیت زرد و سفید باشیم.

نظر شما