شناسهٔ خبر: 44306904 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

دستگیری جاعل سایت بانک معروف در تهران

رییس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری کلاهبرداری خبر داد که اقدام به جعل سایت یک بانک کرده بود.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری کلاهبرداری خبر داد که اقدام به جعل سایت یک بانک کرده بود.

سرهنگ داود معظمی گودرزی   دراین باره گفت: مدتی قبل چندین شکایت مشابه از سوی شهروندان به پلیس فتا ارجاع شد که پس از انتقال وجه از طرق سایت یکی از بانک‌ها، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آنان شده بود. در همین راستا تحقیقات در این خصوص آغاز و استعلام‌ از بانک مربوطه نیز انجام شد.

وی با بیان اینکه در جریان تحقیقات مشخص شد که سایت مذکور ارتباطی با سایت بانکی نداشته است، گفت: در همین راستا مشخص شد که متهم یا متهمان اقدام به جعل صفحه سایت بانک کرده اند. در ادامه از تعدادی از مالباختگان نیز برای حضور در مقر پلیسی دعوت و در جریان آن مشخص شد که این افراد با جستجوی نام بانک در موتورهای جستجو به این صفحه رسیده و عملیات انتقال وجه را انجام داده‌اند.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه پیگیری برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این اقدام انجام و سایت مذکور نیز با دستور قضایی از دسترس خارج شد، گفت: سرانجام با پی‌جویی ها و تحقیقات فنی پلیس این فرد شناسایی و در عملیاتی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد که در جریان آن تحت بازجویی قرار گرفته و به جرم خود اعتراف کرد و گفت که سایت یکی از بانک‌ها را با رعایت تمام اشکال آن و آدرسی مشابه جعل کرده و هنگامی که افراد قصد انتقال وجه را داشتند برای آنان پیام خطا صادر کرده، اما بلافاصله اطلاعات وارد شده را در سامانه ای دیگر وارد کرده و اقدام به خالی کردن حساب آنان کرده است.

معظمی گودرزی مبالغ کلاهبرداری شده از سوی این فرد را بالغ بر سه میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برای این فرد پرونده ای تشکیل و به دادسرا معرفی شده است. اما تحقیقات تکمیلی در این خصوص همچنان ادامه دارد.

وی از شهروندان خواست که برای انجام تراکنش های بانکی حتما شخصا آدرس بانک را وارد کنند. همچنین برای انجام خریدهای اینترنتی نیز به ای-نماد که در سایت قرار گرفته توجه کرده و حتما با کلیک بر روی آن مشخصات سایت مذکور را در شناسنامه ای-نماد مطابقت دهند.

ایسنا

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما