شناسهٔ خبر: 44306116 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اجرای طرح‌های عمرانی اردبیل پیوست میراث فرهنگی بگیرند

گروه استان‌ها - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: با هدف صیانت از آثار باستانی و ابنیه تاریخی نیاز است دستگاه‌های اجرایی برای اجرای پروژه‌های عمرانی پیوست میراث فرهنگی بگیرند.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش  خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سیدعبدالله طباطبایی صبح امروز در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل اظهار داشت:  با هدف صیانت از آثار باستانی و ابنیه تاریخی نیاز است دستگاه‌های اجرایی برای اجرای پروژه‌های عمرانی پیوست میراث فرهنگی بگیرند.

وی بیان کرد: تمدن و تاریخ منطقه و صیانت از آثار ملی و باستانی کشور باید به عنوان یک وظیفه و رسالت مهم در دستور کار همگان قرار گیرد و در این زمینه هیچ اقدامی تاریخ و تمدن کشورمان را خدشه‌دار نکند چرا که اجرای مهم‌ترین پروژه عمرانی نیز باید طبق اصول و ظرفیت میراث فرهنگی باشد.

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: ورود هر گونه خسارت به آثار باستانی زجم محسوب می‌شود و پیگرد قانونی دارد بنابراین آسیب به این ابنیه‌ها قابل قبول نبوده و نیاز است در این زمینه تمام سعی و تلاش خود را برای حفاظت از آثار باستانی کنیم.

طباطبائی ادامه داد: متأسفانه در برخی موارد مشاهده می‌شود که به خاطر عدم هماهنگی‌های لازم زمانی که پروژه مراحل پایانی را طی می‌کند برخی دستگاه‌های اجرایی همچون میراث فرهنگی ملاحظات تاریخی طرح را عنوان می‌کنند و این موضوع به ضرر همگان تمام می‌شود.

وی اظهار کرد: انجام هر گونه اقدامی که سبب ورود خسارت‌هایی به طرح‌های اجرایی و آثار باستانی شود با برخورد دستگاه قضائی برخورد می‌شود و در این زمینه جای هیچ کوتاهی و اغماضی در کار نخواهد بود چرا که این مسئله نیازمند اتخاذ تصمیمات اساسی و لازم است.

انتهای پیام/132/ ت

نظر شما