شناسهٔ خبر: 44305637 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

تعداد بیماران قطعی کرونا در ایران از مرز یک میلیون نفر گذشت

19 دی: سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و سه هزار و ۴۹۴ بیمار قطعی مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده و با فوت ۳۵۸ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۴۹ هزار و ۳۴۸ نفر رسید.

صاحب‌خبر -

سیما سادات لاری روز پنجشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۱۳آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۹۲۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۹۲۱ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و سه هزار و ۴۹۴ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۶۹۹ هزار و ۳۱۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۸۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۶ میلیون و ۲۵۶ هزار و ۷۱۵ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: در حال حاضر ۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۷۸ شهرستان نارنجی و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: روند کاهش موارد مرگ کووید ۱۹ نشاندهنده عزم ملی برای شکست این بیماری است که علاوه بر رعایت دقیق پروتکل ها نیازمند همکاری مداوم مردم و دستگاههای اجرایی است.

وی گفت: در این مسیر طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به صورت محله محور با نام طرح سردار حاج قاسم سلیمانی با همکاری بسیج، هلال احمر، سازمانهای مردم نهاد و خیرین اجرا می شود.

لاری افزود: تشدید نظارت بر اجرای پروتکل ها، افزایش تست های تشخیصی و بیماریابی فعال، فرنطینه هوشمند مبتلایان، گسترش آموزش و اطلاع رسانی، حفاظت از گروههای آسیب پذیر، اجرای هوشمند محدودیت ها و افزایش خدمات سرپایی به منظور کاهش موارد بستری از اهداف این برنامه است.

وی گفت: امیدواریم با همکاری مردم در اجرای صحیح این برنامه و همکاری بین بخشی و با استفاده از توان شبکه بهداشت کشور بتوانیم گام موثری در جهت توقف شیوع اپیدمی کرونا در کشور برداریم.

نظر شما