شناسهٔ خبر: 44305572 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

واکنش رئیس جمهور به طرح مجلس

رئیس جمهور گفت: بگذارید آن‌هایی که تجربه بیست و چند ساله دارند و در دیپلماسی موفق بودند و در دیپلماسی بارها و بارها آمریکا را در سازمان ملل شکست دادند، کارشان انجام بدهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز (پنج شنبه) در آئین بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت نیرو با اشاره به افتتاح طرح‌های مربوط به برق و توزیع برق در سه استان مهم سیستان و بلوچستان و خوزستان و خراسان رضوی گفت: بسیار خوشحالم که خداوند به ما توفیق داد امروز شاهد افتتاح چند پروژه مهم در سه استان خوزستان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان در حوزه نیرو باشیم.

وی افزود: همه ما می‌دانیم صنعت برق به چه میزان اهمیت دارد، برق زیرساخت تولید، تحول و رفاه مردم است، اگر به سال‌های گذشته برگردیم به خصوص در زمان جنگ تحمیلی روزهایی بود که مردم چند ساعت برق نداشتند و بیمارستان‌های ما نیز برق نداشت. یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم این بود که در تابستان قطعی برق نداشتیم و در این سال‌های اخیر وزارت نیرو با طرح استمداد از مردم توانست به موفقیت‌های خوبی برسد، واقعاً هر جا مردم با قدرت وارد می‌شوند به نتایج فوق‌العاده دست پیدا می‌کنیم.

سه برابر رژیم گذشته در این دولت برق تولید شد

رئیس جمهور گفت: به طور متوسط سالی ۲ هزار ۵۰۰ مگاوات برق را تولید می‌کنیم در حالی که در ابتدای انقلاب، کل برق کشور ۷ هزار مگاوات بود، این نشان می‌دهد که در این دولت سه برابر رژیم گذشته برق تولید کرده‌ایم. از سوی دیگر این پیشرفت‌ها همراه با کیفیت است؛ امروز تلفات برق ما ۹/۲ درصد است که این موجب پایداری شبکه می‌شود.

روحانی با بیان اینکه روستاییان عزیز ما نیز از برق استفاده می‌کند، افزود: دولت تدبیر و امید برق روستاهای ۲۰ خانوار را به پایان رساند و امروز در کشور حتی یک روستای ۲۰ خانوار را نداریم که برق نداشته باشند و به دنبال آن هستیم که روستاهای ۱۰ خانوار نیز دارای برق شوند.

وی گفت: در هر ماه ۳۵ روستای ما به شبکه برق متصل می‌شوند که بسیار مهم است و دولت تدبیر و امید در روستاها و در حوزه‌های مختلف تحولی ایجاد کرده است، تحولی در حوزه‌های گازرسانی، برق، ارتباط، بهداشت، راه و آموزش که قابل قیاس با دولت‌های گذشته نیست.

مدارس غیر استاندارد و کپری در دولت تدبیر و امید جمع شد

رئیس جمهور تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید مدارس غیر استاندارد و کپری را تقریباً جمع کردیم و خوشبختانه برای روستاها کارهای بزرگ و خوبی انجام شده است.

روحانی با بیان اینکه بهبود راندمان برق برای ما بسیار حائز اهمیت است، افزود: درست است ۲۵۰۰ مگاوات برق تولید و نیروگاه‌های جدید تأسیس کردیم اما رقم بالای ۴۰۰۰ مگاوات برق مجازی هم ایجاد شد و با کمک مردم و تغییر ساعات استفاده از برق توانستیم از سرمایه گذاری‌های غیر ضروری بی نیاز شویم.

وی گفت: رشد مصرف برق در سال‌های قبل ۵ درصد و امسال یک درصد بود و این یعنی مردم همکاری کردند.

رئیس جمهور با اشاره به طرح دولت برای رایگان کردن برق مشترکان کم مصرف، گفت: مسائل دیگری که دولت به دنبال آن بود، بحث طرح برق امید بود که تا پایان آذر اعلام می‌شود؛ آنهایی که کم مصرف باشند از دادن پول برق معاف می‌شوند این هدیه کوچکی است برای آنهایی که صرفه‌جویی را به صورت کامل مدنظر قرار می‌دهند.

۳۰ درصد مردم از برق رایگان برخوردار می‌شوند

روحانی افزود: با این طرح حدود ۳۰ درصد از مردم دارای برق رایگان می‌شوند و این پروژه به زودی در حوزه آب و گاز اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: یکی از کارها و آثار ماندگار دولت تدبیر و امید طرح برق امید است که به زودی در گاز و آب نیز برای مشترکان کم مصرف اجرا خواهد شد. آن نکته که امام (ره) سال‌های پیش گفته بودند که آب و برق شما مردم مستضعف را مجانی می‌کنیم، این کار در این دولت تحقق پیدا کرد و آنهایی که به ناروا توهین می‌کردند و می‌گفتند آنچه امام گفته عملیاتی نبوده و نخواهد بود، بعد از سال‌ها در این دولت اجرایی خواهد شد، همه اینها به ما یک امید جدید می‌دهد.

کسی فکر نمی‌کرد ایران در جنگ اقتصادی مقاومت کند

رئیس جمهور با اشاره به تحریم‌های همه جانبه کشورمان، تاکید کرد: ما در شرایط تحریم هستیم و یک جنگ تمام عیار اقتصادی را شاهد هستیم، جنگی که در این سه سال بر ما متحمل شد به مراتب بدتر از جنگ هشت ساله بود. این جنگ، جنگ اقتصادی بود و هیچ کسی در دنیا فکر نمی‌کردم ایران در این جنگ بتوانند به خوبی مقاومت کنند.

روحانی گفت: بسیاری از سران کشورها در تماسی که با من دارند می‌گویند شما چگونه توانستید در این جنگ مقاومت کنید؟ البته درست است مردم ما در سختی فشار و گرانی‌ها قرار دارند اما آب، برق و گاز قطع نشد و نیازمند خرید گازوئیل و بنزین از خارج نشدیم بلکه صادر کردیم.

وی با اشاره به اینکه در این سه سال در گندم خود کفا بودیم و تحولات بزرگی در راه آهن، جاده و بندر به وجود آوردیم، اظهار داشت: همچنین تحولات کشور در حوزه بهداشت و درمان و تخت‌های بیمارستانی که تنها در امسال ۱۱ هزار تخت بیمارستانی ایجاد کردیم در تاریخ ایران بی نظیر است.

رئیس جمهور گفت: آنهایی که چشم بینا ندارند که خدمات دولت را ببینند باید ببینند که دولت در شرایط سخت با کمک مردم، شرکت‌های خصوصی، قوای دیگر، نیروهای مسلح توانسته به این دستاوردها برسد. ما توانستیم این کشور را اراده کنیم و در عین حال سیل و زلزله را اداره کردیم و توانستیم در سال ۹۸ تورم را کنترل کنیم.

روحانی با بیان اینکه در سال ۹۸ رشد اقتصادی ما مثبت بود، افزود: البته در سال ۹۹ و اواخر سال ۹۸ دچار یک مصیبت جدید به عنوان کرونا شدیم. موضوعی که در یک قرن اخیر، دنیا چنین مسئله‌ای را به خود ندیده بود و همه کشورها با مشکلات فراوانی روبرو شدند، رشد اقتصادی بسیاری از کشورها منفی شد اما در عین حال از این معضل نیز عبور خواهیم کرد. امروز شرایط مهار کرونا در کشور ما نسبت به کشورهای پیشرفته غربی بدتر نیست حتی در برخی موارد بهتر است.

وی اضافه کرد: بایک برنامه خوب در مدت دو هفته گذشته توانستیم شرایط را تا حدی کنترل کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت کارهای بسیار بزرگی را در شرایط سخت انجام می‌دهد، اظهار داشت: برادران عزیز و همه آنهایی که در کشور مشغول خدمت هستید در مجلس، قوه قضائیه و نیروهای مسلح همه دست به دست هم دهیم و در پی ایجاد امید باشیم. ما باید دنبال ثبات باشیم برای آنکه می‌خواهیم مسئله‌ای را انجام دهیم، عجله نکنیم.

بگذارید آنها که در دیپلماسی آمریکا را شکست دادند کار خود را بکنند

روحانی تصریح کرد: دولت اگر موفقیتی به دست آورد، آن را کاملاً تقدیم شما می‌کند. اصلاً غصه این را نخورید که این دولت مسائل را تمام و مشکلات را حل می‌کند، ما دست همه آنهایی که به مردم خدمت می‌کنند می‌بوسیم، بگذارید با حوصله و تأمل و دقت و آنهایی که تجربه بیست و چند ساله دارند و می‌دانند دارند چه کار می‌کنند و در دیپلماسی موفق بودند و آمریکا را در این سه سال بارها و بارها در سازمان ملل شکست دادند کار را پیش ببرند.

وی گفت: بگذارید با دقت کارمان را پیش ببریم. از شما می‌خواهیم یاری و کمک کنید، همه ما برادریم و هدف واحد داریم.

رئیس جمهور گفت: ما می‌دانیم هر قوه‌ای کاری انجام می‌دهد با نیت خیر است اما باید با همفکری و همراهی کارها را پخته‌تر پیش ببریم. مردم ما در صحنه هستند، مقاومت مردم اصل اساسی است. اگر دولت و نظام پیروز شود در سایه مقاومت است؛ رهبری معظم انقلاب و مقاومت مردم دو پایه اساسی موفقیت کشور در روزهای سخت بوده و امروز نیز مسیر پیروزی ما مقاومت و هدایت رهبری است.

سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در استان سیستان و بلوچستان سرمایه‌گذاری کنند

روحانی همچنین در ابتدای این مراسم با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان این ظرفیت را دارد که در آن از نیروگاه‌های بادی استفاده بیشتری برای تولید برق شود، گفت: استفاده از نیروهای تجدیدپذیر امروزه در سطح دنیا از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: خط انتقال برقی که امروز به میزان ۲۷۰ کیلومتر افتتاح می‌شود برای مردم استان سیستان و بلوچستان و برای توسعه زیرساخت‌های این استان از اهمیت بالایی برخوردار است، از این رو ما از سرمایه گذاران داخلی و خارجی می‌خواهیم که در این استان سرمایه گذاری کنند زیرا این استان ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم عزیز خوزستان نیز حق بزرگی بر گردن ما دارند که یکی از این مسائل مهم، دفاع مقدس هشت ساله است که کار بزرگی در آن دوران انجام دادند، گفت: هر کاری از دست ما بر بیاید و برای آنها انجام دهیم بسیار کم است. باید این زحمات بزرگ و فداکاری‌های عظیم مردم دلاور خوزستان را جبران کنیم.

نظر شما