شناسهٔ خبر: 44305483 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پرسپولیسِ ۳۳ درصدی؛ دومین هفته‌ای که لیگ برتر به ۱۰ هم نرسید

تهران- ایرنا- مانند هفته سوم، در هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران فقط ۹ گل زده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با برتری یک بر صفر تراکتور مقابل میزبان خود مس رفسنجان به اتمام رسید تا تکلیف این هفته و هشت بازی‌اش نیز مشخص شود.

نکته نا امیدکننده این بود که مانند هفته سوم، در این هفته هم تنها ۹ گل از خط دروازه‌ها عبور کرد تا اتفاق هفته سوم بار دیگر تکرار شود و به همه ثابت شود که ماجرای هفته قبل اتفاق نبوده است. در هفته اول شاهد به ثمر رسیدن ۱۹ گل بودیم. سپس در هفته دوم با افت پنج گله، شاهد زده شدن ۱۴ گل بودیم. در هفته سوم بازهم پنج گل دیگر کم شد و به عدد عجیب ۹ رسیدیم و حالا در چهارمین هفته، ماجرای هفته سوم تکرار شد.

تنها در هفته نخست بود که میانگین گل زده بالای ۲ بود اما در هفته‌های بعدی به زیر ۲ رسیدیم و حالا پس از گذشت ۳۲ بازی، معدل گلزنی ۱.۵۹ در هر دیدار به ثبت رسیده که اصلا جالب توجه نیست و جای سوال و انتقاد دارد.

تیم‌های حاضر در لیگ با ارائه بازی‌های پرانتقاد، حوصله کارشاسان و بینندگان تلویزیونی و علاقمندان به فوتبال را سر برده‌اند. جالب است که در این هفته سه گل از روی نقطه پنالتی زده شد که مساوی با یک سوم گل های زده شده است. همچنین پرسپولیس با زدن سه گل در برابر شهرخودرو به تنهایی زننده ۳۳ درصد گل‌های این هفته نام گرفت.

در این فصل تا به حال ۵۱ گل از خط دروازه‌های عبور کرده که ۱۱ گل توسط ضربه‌های پنالتی بوده است. به عبارتی ۲۱ درصد یا یک پنجم گل‌ها با پنالتی به دست آمده است و همین مشخص می‌کند که با چه لیگی و چه کیفیتی روبرو هستیم.

نظر شما