شناسهٔ خبر: 44305303 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کاهش ۳ تا ۶ درجه ای دمای هوای گیلان/ بارش برف در ارتفاعات و دامنه ها

طاهره رفعتی

کارشناس هواشناسی گیلان، از تقویت سامانه سرد و بارشی در استان از روز شنبه خبر داد و گفت: طی این مدت کاهش سه تا شش درجه ای دمای هوا دور از انتظار نیست.

صاحب‌خبر -

شبنم هادی نژاد در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه نقشه های هواشناسی نشان دنده فعالیت سامانه سرد و بارشی در منطقه است، اظهار کرد: در حال حاضر آسمان استان ابری و مه آلود است و در برخی از ساعات بارندگی، وزش باد و بارش پراکنده برف در ارتفاعات داریم.

وی بیشینه و کمینه دمای هوای استان را به ترتیب مربوط به کیاشهر و رودسر با ۱۲.۸ درجه سلسیوس و اسب وونی با ۱.۴ درجه سلسیوس دانست و افزود: دمای فعلی رشت نیز ۱۰.۸ درجه سلسیوس است.

سرپرست اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی گیلان، با بیان اینکه سامانه سرد و بارشی مذکور از روز شنبه تقویت شده و تا روز دوشنبه هفته آینده در منطقه فعال است، عنوان کرد: بارندگی، مه آلود بودن هوا، وزش باد و رعد و برق از جمله پدیده های مورد انتظار تا اواسط هفته آینده است.

هادی نژاد، از بارش برف در ارتفاعات و دامنه ها خبر داد و اضافه کرد: طی این مدت کاهش سه تا شش درجه ای دمای هوا دور از انتظار نیست.

وی همچنین ارتفاع موج دریا را دو متر دانست و بیان کرد: احتمال آبگرفتگی منطقه ای، بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها نیز وجود دارد.

انتهای پیام

نظر شما