شناسهٔ خبر: 44304807 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

مدیر مدرسه استثنائی بوستان شاهین شهر:

معلولیت به معنای محدودیت نیست

نکیسا گودرزی گفت: معلولیت ویژگی متفاوتی است که از روی حکمت آفریدگار در خلقت برخی از انسان‌ها نهاده شده است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، در سیزدهمین روز از آذرماه ۱۳۹۹، نکیسا گودرزی مدیر مدرسه استثنائی بوستان شاهین شهر در گفتگو با خبرنگار آموزش و پرورش اظهار داشت: در سال ۱۳۷۰ مدرسه ویژه کودکان استثنایی در شاهین شهر با نام مدرسه کاشانی در دو گروه آسیب دیده شنوایی و کم توان ذهنی در مقطع ابتدایی و راهنمایی دبیرستان تاسیس شد. از سال ۱۳۸۹ برخی از دانش‌آموزان ناشنوا به سمت آموزش تلفیقی که آموزش در کنار دانش آموزان مدارس عادی است، هدایت شدند و مدرسه با نام مدرسه بوستان فعالیت خود را ادامه داد.

وی اضافه کرد: هم اکنون این مدرسه در ۵ گروه کم توان ذهنی، آسیب دیده شنوایی و بینایی، چند معلولیتی، اتیسم مشغول خدمت رسانی آموزشی و پرورشی است که دارای ۱۸ کلاس آموزشی از آمادگی تا پایه ششم دبستان با معلمین خبره مشغول فعالیت است. همچنین نیروهای توانبخشی نیز مسولیت خدمات گفتار درمانی و مشاوره را به عهده دارند.

مدیر مدرسه استثنائی بوستان شاهین شهر افزود: در سال تحصیلی جاری، ۱۸ همکار مشغول فعالیت هستند و ۱۰۹ دانش‌آموز نیز در این آموزشگاه تحصیل می‌کنند که ۸ نفر در گروه آسیب شنوایی،۱۰ نفر دانش آموز اتیسم، ۵ نفر دانش آموز آسیب بینایی و ۸ نفر چند معلولیتی و ۷۶ دانش آموز کم توان ذهنی هستند که با توجه به شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی مورد آموزش قرار می‌گیرند.

گودرزی ادامه داد: گروه آسیب بینایی و شنوایی و یک کلاس اتیسم از کتب عادی برای آموزش استفاده می‌کنند و بقیه گروه ها کتب ویژه را آموزش می بینند. این فرشتگان زمینی نیازمند توجه بیشتر مسئولین در امور زندگی خود هستند که اگر بخواهیم موارد و مشکلات آنان را بیان کنیم می توان به هزینه‌های دارویی، عدم وجود امکانات آموزشی مثل کتابخانه برای عزیزان نابینا، بلا تکلیفی پس از پایان تحصیلات و نبود کارگاه برای اشتغال و ورزشگاه مناسب افراد معلول و شهر بازی ویژه این کودکان اشاره کرد.

مدیر مدرسه استثنائی بوستان شاهین‌شهر تاکید کرد: معلولیت به معنای محدودیت نیست، بلکه ویژگی متفاوتی است که از روی حکمت آفریدگار در خلقت برخی از انسان‌ها نهاده شده، به امید روزی که با همکاری یکدیگر و مسئولین، رفاه این عزیزان را فراهم کنیم و هیچ فرد دارای معلولیت، بدون حمایت و تنها نماند.

نظر شما