شناسهٔ خبر: 44304474 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

بی محلی لبنان به طرح‌های مکرون

دفتر ریاست جمهوری فرانسه روز چهارشنبه با تاکید بر لزوم نظارت دقیق بر بانک مرکزی لبنان، اعلام کرد که هیچ کدام از برنامه‌ها و اصلاحات ارائه شده در نقشه راه فرانسه برای حل بحران اقتصادی و سیاسی لبنان، به مرحله اجرا نرسیده است.

صاحب‌خبر -
 دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه تاکید کرد که هیچ پیشرفتی هم در حسابرسی بانک‌ مرکزی لبنان حاصل نشده است.
 
ریاست جمهوری فرانسه تاکید کرد: وخامت اوضاع مالی لبنان به این معناست که این کشور با مشکلات روزافزونی مواجه خواهد شد. چیزی که بررسی و نظارت دقیق بر بانک مرکزی را حتمی و قطعی می‌کند.
 
یک مقام مسئول در ریاست جمهوری فرانسه نیز گفت: قدرت های جهانی همچنان سیاستمداران لبنانی را تحت فشار قرار خواهند داد.
 
وی که نامش ذکر نشده گفت اطمینان ندارد که تحریم‌های آمریکا تاثیری در وضعیت لبنان ایجاد کند و به تشکیل دولتی شفاف کمک کند. دولتی که قادر به اجرای اصلاحات باشد و متعاقب آن بتواند کمک‌های مالی بین‌المللی دریافت کند.
 
کاخ الیزه دیروز سه شنبه اعلام کرد که امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه روز جمعه با همراهی انتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل ریاست یک کنفرانس مجازی را برای حمایت از ملت لبنان به عهده خواهد گرفت.
 
مکرون در پی انفجار مهیب ۱۴ مردادماه در بندر بیروت، دو بار راهی لبنان شد و با مسؤولان این کشور درباره اجرای طرحی موسوم به طرح فرانسه درباره آنچه که ایجاد اصلاحات در لبنان خوانده شد، رایزنی کرد.
 
طبق جدول زمانی تعیین شده در این طرح، قرار بود طرح اصلاحات فرانسه تا ماه اکتبر سال جاری (ماه گذشته میلادی) آغاز شود اما آغاز این طرح تاکنون به دلیل انصراف مصطفی ادیب از تشکیل دولت جدید و مأمور شدن مجدد سعد الحریری به جای ادیب، با شکست مواجه شده است.
 
همچنین ابتکار فرانسه برای آزادسازی میلیاردها دلار کمک بین المللی برای بهبود اقتصاد لبنان هنوز به نتیجه نرسیده است.

نظر شما