شناسهٔ خبر: 44304436 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

پیام مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به مناسبت روز جهانی معلولین

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم، حمید رضا شیخ الاسلام مدیر کل آموزش و پرورش استان در پیامی ضمن پاسداشت 13 آذرماه و تبریک آن به همه ی معلولین و خانواده های محترمشان، و جامعه آموزش و پرورش استثنایی برای تک تک این عزیزان، توفیق ، عزت و سربلندی را از پیشگاه خداوند متعال مسئلت نمود.

صاحب‌خبر -

بسمه تعالی


دنیا عرصه امتحان الهی است و هر کس به نوعی در معرض آزمایش خداوند قرار می گیرد تا جوهر تابناک انسان نمایان شود؛ در این بینش، محدودیت های جسمانی را می توان با امید، قدرت اراده و تلاش بیشتر جبران نمود.
روز جهانی معلولین فرصتی است برای ادای احترام به افرادی که هم در عمل و هم در اندیشه ثابت کردند معلولیت محدودیت نیست و با وجود برخی نقص عضوها، اما با برخورداری از اراده راسخ می توان به قله های افتخار و امید رسید.
این روز متعلق به کسانی است که با باورهای قوی و امیدوار و با عزمی استوارو وصف ناپذیر برای رسیدن به فردایی بهتر تمامی موانع و مشکلات را پشت سر می گذارند و برای موفقیت ازهیچ کوششی دریغ نمی کنند.
این روز تلنگری است برای جامعه تا در راستای اجرای عدالت اجتماعی و ساختن جهانی بدون تبعیض، فرصت و امکاناتی برابر برای تمامی اقشاراجتماع فراهم کنند. وهمچنین فرصتی برای تجدید نظر نسبت به اقدامات انجام شده در احیای حقوق شهروندی و اصلاح نگرش و فرهنگ سازی نسبت به پدیده معلولیت است.
شعار امسال روز جهانی معلولین ( همه ی ناتوانی ها نمایان نیستند ) انتخاب شده است و آموزش و پرورش با شناسایی، تشخیص و اقدام به موقع با هدف کاهش معلولیت ها، بیشترین نقش را در تحقق این شعار ایفا می کند.
اداره کل آموزش و پرورش استان قم مفتخر است که خود را موظف می داند تا با استفاده از همه ظرفیتهای موجود در نهادهای دولتی و غیر دولتی در راستای بهبود و ارتقای کمی و کیفی خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی در جهت رفع موانع و مشکلات این عزیزان و تجلیل از زحمات همکاران شاغل در آموزش و پرورش استثنایی گام بردارد.
اینجانب ضمن پاسداشت 13 آذرماه و تبریک آن به همه ی معلولین و خانواده های محترمشان، و جامعه آموزش و پرورش استثنایی برای تک تک این عزیزان آرزوی توفیق ، عزت و سربلندی دارم.


حمیدرضا شیخ الاسلام
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم

نظر شما