شناسهٔ خبر: 44304237 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

رپرتاژ آگهی

تاچ ال سی دی گوشی‌های هوشمند

صاحب‌خبر -

یکی از قطعات بسیار مهم و کاربردی در موبایل‌های هوشمند، تاچ ال سی دی ‌های آنها است. حتی در هنگام خرید گوشی نیز این قطعه یکی از اولویت‌های اصلی کاربران محسوب شده و آنها امکانات صفحه نمایش گوشی خود را به دقت بررسی می‌کنند.  از نظر قیمتی هم این قطعه نسبت به سایر قطعات موبایل معمولاً قیمت بالاتری داشته و از این رو می‌توان آنرا یکی از قطعات مهم در موبایل‌های هوشمند دانست.  اما به دلیل اینکه ال سی دی بیشترین استفاده را به‌دست کاربر دارد و ممکن است با خطرات بسیار زیادی روبرو باشد،  در معرض خرابی‌های بسیار مختلفی نیز قرار گرفته و از این رو خدمات تعویض ال سی دی گوشی یکی از خدمات رایج در میان مراکز تعمیرات موبایل محسوب می‌شود. 

اما چگونه می‌توانیم از ال سی دی موبایل خود بهتر نگهداری کرده و همچنین نشانه‌های خرابی این قطعه کدام‌ها هستند؟   در این مقاله سعی داریم با استفاده از تجربیات یکی از حرفه‌ای‌ترین تعمیرکاران  شرکت موبایل کمک به بررسی مسائل مربوط به صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند بپردازیم. 

بهترین تاچ ال سی دی کدام است؟

واقعیت این است که به دلیل اهمیتی که این قطعه در موبایل‌های هوشمند دارد هر کدام از برندهای تولیدکننده موبایل در جهان از فناوری‌های مخصوص به خود برای تولید آن استفاده می‌نمایند. علاوه بر فناوری‌های اصلی به کار رفته در ال سی دی، فناوری‌های رایج دیگری نیز وجود دارد که در تولید ال سی دی از آن استفاده می‌شود.  انتخاب میان بهترین ال سی دی بیشتر به قیمت آن مربوط می‌شود. صفحه نمایش‌های سوپر امولد سامسونگ و همچنین سوپر رتینا آیفون در سال‌های اخیر بیشترین کیفیت را در میان ال سی دی‌های موجود در بازار از خود به نمایش گذاشته و از این نظر می‌توان این ال سی دی‌ها را به عنوان درجه یک‌ترین ال سی دی‌های بازار نامید.

 

چرا تاچ ال سی دی خراب می‌شود؟

دلایل زیادی برای خرابی تاچ ال سی دی در گوشی‌های هوشمند وجود دارد.  بیشتر خرابی‌های این قطعه مربوط به استفاده نادرست از دستگاه می‌شود.  اگر کاربران در هنگام استفاده از موبایل هوشمند خود دقت کافی نداشته باشند ممکن است  صفحه نمایش گوشی خود را با خطراتی  روبه‌رو سازند و از این نظر باعث بروز ایراداتی در این قطعه شوند.  تفاسیر بسیار مختلفی از دلیل خرابی‌های ال سی دی در میان کاربران و کارشناسان رایج است.  از این رو از تعمیرکار با تجربه شرکت موبایل کمک خواهش کردیم تا دلایل اصلی بروز ایرادات این قطعه را برای ما و کاربران تشریح نماید.  به گفته تعمیرکار متخصص موبایل‌های هوشمند اکثر دلایل مربوط به خرابی ال سی دی به شرح زیر است:

1-  ریختن آب بر روی گوشی و بر روی ال سی دی از اصلی‌ترین دلایل خرابی ال سی دی محسوب می‌شود. 

2-  طول عمر بالای گوشی نیز یکی دیگر از دلایل خرابی ال سی دی‌ها است. 

3-  افتادن و شکستن گلس ال سی دی نیز یکی از رایج‌ترین دلایل خرابی این قطعه در موبایل‌های هوشمند محسوب می‌شود.

4- برخورد ال سی دی با اجسام فلزی و قطعات سفت و محکم در جیب کاربران نیز یکی دیگر از دلایلی است که در خرابی ال سی دی‌ها شایع است. 

5-  سوختن پیکسل‌های ال سی دی نیز می‌تواند باعث بروز خرابی در این قطعه شود. 

تاچ ال سی دی گوشی‌های هوشمند

نشانه‌های خرابی تاچ ال سی دی

اما از کجا بفهمیم که ال سی دی گوشی ما خراب شده است و نیاز به تعمیر و یا تعویض دارد؟   مسلماً هر کدام از ایرادهای اشاره شده در بند بالا نشانه‌هایی با خود به همراه دارند که کاربران با مشاهده آنها می‌توانند پی به خراب شدن ال سی دی گوشی خود ببرند.  این نشانه‌ها به شرح زیر می‌باشند:

1-  روشن نشدن ال سی دی و نبود تصویر یکی از نشانه‌های خرابی‌های عمقی این می‌باشد. 

2-  سو سو زدن ال سی دی در هنگام کار یکی دیگر از نشانه‌هایی است که می‌تواند به کاربر این پیام را برساند که ال سی دی با ایراداتی روبرو است.

3-  سیاه شدن یک قسمت یا‌بخش اعظمی از ال سی دی یکی دیگر از نشانه‌های خرابی در این قطعه می‌باشد.

4-  کار نکردن تاچ گوشی هم می‌تواند به منزله خراب شدن تاچ ال سی دی گوشی شما باشد. 

5-  کاهش شدید کیفیت تصاویر گوشی نیز یکی دیگر از نشانه‌هایی است که خرابی این قطعه را به کاربر نشان می‌دهد.

 

قیمت تاچ ال سی دی گوشی‌های مختلف

یکی از سوالات رایج که برای کاربران موبایل‌های هوشمند به وجود می‌آید،   قیمت تاچ ال سی دی گوشی است. در درجه اول کاربران باید بدانند که قیمت این قطعه به کیفیت و امکانات و فناوری‌های به کار رفته در آن بستگی دارد.  این فناوری‌ها و امکانات را مدل گوشی شما مشخص می‌نماید.  از این رو هر چقدر مدل گوشی شما بالاتر باشد احتمالاً قیمت ال سی دی آن نیز بالاتر است.  اما مهمتر از بحث قیمت ال سی دی،   تاچ ال سی دی اورجینال در مواقعی است که نیاز به تعویض این قطعه در موبایل خود دارید.  استفاده از ال سی دی‌های متفرقه می‌تواند تبدیل به یک فاجعه بزرگ در موبایل شما شده و تمام کیفیت گوشی شما را زیر سوال ببرد.  برای اینکه بیشتر با اهمیت استفاده از قطعه اورجینال در هنگام تعویض تاچ ال سی دی گوشی آشنا شوید می‌توانید مقالات مربوط به این موضوع را در سایت mobilekomak.com دنبال کنید.

تاچ ال سی دی گوشی‌های هوشمند

تخصصی‌ترین خدمات تعویض تاچ ال سی دی در تهران

استفاده از خدمات مراکز معتبر و تخصصی  مانند موبایل کمک در زمینه تعویض تاچ ال سی دی گوشی می‌تواند مزیت‌های زیر را برای شما به دنبال داشته باشد:

1- در درجه اول کاربران خود را از بابت استفاده از یک قطعه اورجینال در گوشی خود را خواهند کرد. 

2- با توجه به استفاده از نرخ‌های مصوب اتحادیه در تعمیرات موبایل در این مراکز،   بهینه‌ترین هزینه‌ها را نیز برای خود به دنبال خواهد داشت.

3- استفاده از خدمات چنین مراکزی برای تعویض تاچ ال سی دی گوشی همراه با گارانتی‌های لازم بوده و از این نظر نیز خیال کاربران راحت خواهد بود.

4- همچنین کاربران در چنین مراکزی به تعمیرکار تخصصی تاچ ال سی دی در دسترسی پیدا خواهند کرد.

نظر شما