شناسهٔ خبر: 44301850 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

«تاکایف»: ما مصمم به برگزاری انتخابات شفاف و منصفانه هستیم

رئیس جمهور قزاقستان گفت: «نورسلطان»مصمم به برگزاری انتخابات شفاف، منصفانه پارلمانی و شوراهای محلی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان در نشست مجازی سازمان پیمان امنیت جمعی با اشاره به انتخابات آتی پارلمانی و شوراهای محلی در این کشور خاطرنشان کرد که رویدادهای مهم سیاسی به صورت شفاف و عادلانه برگزار خواهند شد.

رئیس جمهور قزاقستان در این مورد گفت: به تمام نیروهای سیاسی این کشور برای آمادگی به انتخابات پارلمانی و شوراهای محلی وقت کافی داده شده و اصلاحات بی‌سابقه دموکراتیک با هدف توسعه سیستم چند حزبی و رقابت سیاسی، افزایش فعالیت مدنی، مورد اجرا قرار گرفته است.

وی افزود: به طور ویژه در سطح قانون گذاری نهاد مخالفان پارلمانی ثبت و سهمیه 30 درصدی معرفی زنان و جوانان در لیست‌های حزبی محقق شده است.

تاکایف خطاب به شرکت کنندگان این نشست گفت: به حمایت شرکای خود امیدواریم و اعزام ناظران از کشورهای شما و همچنین مجمع پارلمانی جامعه همسود و سازمان پیمان امنیت جمعی را انتظار داریم.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در این نشست خاطرنشان کرد که ثبات سیاسی که توسط نخستین رئیس جمهور قزاقستان ایجاد شده و از سوی رئیس جمهور فعلی این کشور به طور بسیار موثر پشتیبانی می‌شود، موفقیت بزرگی است که به تقویت دولت قزاقستان کمک می‌کند.

وی افزود: همه این شرایط مناسب برای پیروزی بر مشکلاتی که امروز کل جهان با آن روبرو است، برای مبارزه موثر با بیماری همه‌گیر کرونا و همچنین توسعه تدریجی در زمینه سیاست اجتماعی و اقتصادی لازم می‌باشد.

انتخابات پارلمانی و شوراهای محلی در قزاقستان 10 ژانویه سال 2021 میلادی برگزار می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما