شناسهٔ خبر: 44300789 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

آیا هواوی و آنر می‌توانند از تراشه Snapdragon 888 استفاده کنند؟

gizchina

صاحب‌خبر -

آیا هواوی و آنر می‌توانند از تراشه Snapdragon 888 – اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام که به تازگی معرفی شده استفاده کنند. یا همچنان تحت تحریم‌های شدید ایالات متحده قرار دارند؟

هنوز هم شک و شبهاتی روی دو برند هواوی و آنر در بازار گوشی‌های هوشمند وجود دارد. هرچند آنر دیگر هیچ ارتباط رسمی با هواوی ندارد و از این برند جدا شده است، اما هنوز هم سوالاتی در مورد چگونگی اداره این کمپانی وجود دارد. حالا با عرضه تراشه Snapdragon 888 از سوی کوالکام، این سوال پیش آمده است که آیا دو برند هواوی و آنر، به خصوص دومی می‌توانند سرانجام از این تراشه استفاده کنند یا خیر؟

بیشتر بخوانید:

چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام با پیشرفت چشمگیر در پردازشگر گرافیکی معرفی شد

طبق آخرین گزارش‌ها گوشی‌های خانواده آنر وی ۴۰ قرار بود در ماه دسامبر معرفی شوند. با این حال هنوز این اتفاق رخ نداده و یک گمانه‌زنی جدید خبر از معرفی آن‌ها در ژانویه سال ۲۰۲۱ می‌دهد. در حال حاضر آنطور که پیش‌بینی می‌شود این گوشی‌ها از چیپست کایرین ۹۰۰۰ هواوی قدرت نخواهند گرفت، بلکه پس از جدایی از هواوی قرار است به چیپست دیمنسیتی ۱۰۰۰ پلاس شرکت مدیاتک تجهیز شوند. در حال حاضر تأیید شده است که از بین برندهای چینی شیائومی، ریلمی، زد‌تی‌ای و میزو از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده خواهند کرد.

کریستیانو آمون (Cristiano Amon)، رئیس کوالکام در اظهار نظر رسمی در خصوص شرکت آنر که به تازگی از هواوی جدا شده اینطور می‌گوید:

کوالکام از ظهور یک شرکت مستقل جدید در بازار خرسند است. این نیروی تازه‌ای را به بازار تزریق می‌کند و مشتریان آن را دوست دارند. من به نشاطی که در بازار موبایل چین وجود دارد علاقه‌مندم و امیدوارم که آنر بتواند محصولات خوب بیشتری را ارائه کند. اما همه چیز تازه آغاز شده و ما باید گفتگویی داشته باشیم.

در مورد هواوی هم کوالکام تکرار می‌کند که همکاری محکمی بین آن‌ها وجود دارد. به نقل از این شرکت، دولت ایالات متحده مجوز فروش فناوری‌ها به هواوی را داده است. اگر چه این فقط شامل تراشه‌های ۴G، پردازنده و محصولات Wi-Fi می‌شود. این مدیر اجرایی همچنین می‌گوید امیدوار است در آینده با کسب مجوز از ایالات متحده بتواند در تولید گوشی‌های پرچمدار ۵G هواوی هم نقشی داشته باشد.

اما در مورد آنر امیدواری‌هایی برای کسب مجوز استفاده از فناوری‌های آمریکایی وجود دارد. گرچه مشخص نیست آیا آن‌ها می‌توانند از چیپست تازه معرفی شده اسنپدراگون ۸۸۸ هم استفاده کنند یا خیر. اما قضیه در مورد هواوی کاملاً مشخص است. آن‌ها هیچ شانسی برای استفاده از فناوری‌های ۵G هواوی از جمله این چیپست ندارند. حداقل تا زمانی که توافقی بین آن‌ها و دولت ایالات متحده حاصل نشود، اوضاع همین خواهد بود.

اما تغییر ریاست جمهوری ایالات متحده ممکن است این موضوع را هم دستخوش تغییر کند. هرچند توافقی هم اگر قرار باشد صورت بگیرد، مربوط به کل تجارت چین خواهد بود. بدیهیست که دولت بایدن هم با هواوی متفاوت از سایر برندهای چینی مذاکراتی را انجام دهد. میز مذاکره بایدن شاید به اندازه ترامپ پیچیده نباشد، اما سیاسی‌تر است. به نظر می‌رسد در این مورد فقط زمان می‌تواند همه چیز را روشن کند.

نظر شما