شناسهٔ خبر: 44297620 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

هشدار کاخ سفید درباره وضعیت بحرانی شیوع کرونا در آمریکا

باشگاه خبرنگاران

کارگروه کرونای کاخ سفید در گزارش هفتگی خود نسبت به وضعیت شیوع این ویروس در آمریکا هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از فوربس، کارگروه کرونای کاخ سفید در گزارش هفتگی خود درباره وضعیت قرمز شیوع کووید-۱۹ در آمریکا هشدار داد.

این گروه از نهادهای بهداشتی آمریکا خواست تا تدابیری برای مهار «موارد بالای بستری و جان باختن افراد» داشته باشند و به فرمانداران ایالت‌های آمریکا توجهی نکنند.

این گزارش در تاریخ ۲۹ نوامبر (۹ آذر) برای ایالت‌های آمریکا ارسال شده و در آن اعلام شده: «وضعیت شیوع ویروس کرونا در آمریکا قرمز بوده و در وضعیتی بی‌سابقه قرار دارد.»

براساس این گزارش در تابستان ۲۵ هزار نفر در روز آمار ابتلای این کشور به ویروس کرونا بوده، اما اکنون این رقم به ۱۸۰ هزار نفر در روز رسیده است.

به گفته کارگروه کرونای کاخ سفید در تابستان تعداد موارد بستری از ۳۰ هزار نفر کمتر بوده، اما اکنون بیش از ۹۰ هزار نفر بستری گزارش شده و آمار جان باختگان نیز دو برابر شده است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که به تازگی پژوهشی جدید نشان داده است که ویروس کووید-۱۹ چند هفته پیش از آن که چین از شیوع این ویروس خبر دهد در آمریکا شیوع پیدا کرده است.

این پژوهش نشان داده به احتمال بالا در ماه دسامبر ۲۰۱۹ (آذر ۱۳۹۸) ویروس کرونا در آمریکا در حال گسترش بوده است.

همچنین از ابتدای شیوع این ویروس در جهان گزارش‌ها بیانگر آن است که روند همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا افسارگسیخته است.

به طور مثال، سی‌ان‌ان در تازه‌ترین آمار خود اعلام کرد «آمار واقعی مبتلایان به کرونا در آمریکا، ۶۰۰ درصد بیشتر از آمار اعلامی است.»

براساس گزارش‌های موجود تا پایان سپتامبر، شمار موارد دارای علائم ابتلا به کرونا حدود هفت میلیون نفر بود. اما مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا اعلام کرده که احتمالا تعداد واقعی موارد ابتلا به کووید-۱۹ در آمریکا، ۴۲ میلیون نفر است.

گفتنی است آمریکا در صدر کشورهای جهان از لحاظ شمار مبتلایان و قربانیان کرونا قرار دارد. بر اساس جدیدترین آمار با جان باختن بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ آمریکایی در شبانه روز گذشته، شمار قربانیان کووید ۱۹ در این کشور به بیش از ۲۷۰ هزار نفر رسید. مقامات بهداشتی آمریکا پیش‌بینی می‌کنند شمار مبتلایان به کرونا طی دو روز آینده از مرز ۱۴ میلیون نفر عبور خواهد کرد.

نظر شما