شناسهٔ خبر: 44289258 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دستور وزیر تعاون برای رسیدگی فوری به وضعیت کارگران در مناطق آب گرفته خوزستان/بازرس ویژه به منطقه اعزام شد

گروه استان‌ها-بازرس ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارگران بیمه شده در مناطق دچار آبگرفتگی که بنگاه اقتصادی آنها دچار مشکل شده، بدون در نظر گرفتن سابقه ۶ ماه حق بیمه تحت پوشش مقرری بیمه بیکاری قرار می‌گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز ، کریم‌ یاوری ظهر امروز در محل سازمان تعاون خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دستور محمد شریعمتداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بررسی شرایط هموطنان آسیب دیده از آبگرفتگی وارد استان شدم.

وی افزود: در این دستور آمده که تمام معاونین، سازمان‌ها، صندوق‌ها، بانک‌ها و شرکت‌های زیر مجموعه مکلفند در کنار کمک‌های نوع دوستانه به هموطنان در مناطق دچار آبگرفتگی نسبت به تامین نیاز‌های اولیه آن ها با اولویت اقدام‌ کنند.

مشاور و بازرس ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر حسب دستور وزیر امروز عازم مناطق سیل زده بندرامام خمینی (ره) و ماهشهر خواهم بود تا با همکاری مسئولان و ستاد بحران استان در مناطق آسیب دیده نیاز های اولیه ضروری و مایحتاج مورد نیاز مردم آسیب دیده به طرق مختلف به ویژه کمک‌های مردمی تامین گردد.

یاوری ادامه داد: وظیفه انسانی و اسلامی هر فردی ایجاب می‌کند که در این ایام به ویژه شرایط سخت اقتصادی و کرونایی با تمام‌ توان به هموطنان آسیب دیده کمک کند.

وی با بیان اینکه جامعه هدف و اولویت وزارتخانه برای امداد و کمک رسانی بازنشستگان، معلولان، مددجویان، سرپرستان خانوار، کارگران و اقشار آسیب پذیرتر است، گفت: کارگران بیمه شده در مناطق دچار آبگرفتگی که بنگاه اقتصادی آنها دچار مشکل شده بدون در نظر گرفتن سابقه 6 ماه حق بیمه تحت پوشش مقرری بیمه بیکاری قرار می‌گیرند.

مشاور و بازرس ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اضافه کرد: تمام ارکان مجموعه‌های وزارتخانه به ویژه در مناطق دچار آبگرفتگی مکلف هستند با تمام‌ توان و امکانات به کمک هموطنان آسیب دیده از سیل یا حوادث قهری بپردازند.

وی در پایان تاکید کرد: جامعه کار و تولید، کارگران، کارفرمایان، تعاون گران و دیگر فعالین این حوزه در این گونه حوادث با اشتیاق و انگیزه به یاری هموطنان آسیب دیده بشتابند.

انتهای پیام/341/ش

نظر شما