شناسهٔ خبر: 44288023 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وزارت بهداشت:

شواهدی دال بر قصور پزشکی در مرگ یک بیمار در اتاق عمل بیمارستان امام خمینی جیرفت محرز نشد

وزارت بهداشت پیرو انتشار خبری با عنوان "علت مرگ یک بیمار در اتاق عمل بیمارستان امام خمینی جیرفت چه بود؟"، در پاسخی عنوان کرد: در پی این اتفاق کمیته بررسی علل مرگ و میرهای ناخواسته با حضور پزشکان متخصص بیمارستان، جراح اعصاب متخصصان بیهوشی، جراح عمومی، ریاست بیمارستان، مدیریت بیمارستان و متخصص قلب برگزار شد که شواهدی دال بر قصور پزشکی محرز نشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، متن جوابیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزشی به انتشار این خبر به شرح زیر می باشد:

«بیمار مذکور مورخ ۲۷ آبان ماه سال جاری در مرکز آموزشی و درمانی بیمارستان امام خمینی جیرفت تحت عمل جراحی دیسک کمر قرار گرفته و طبق روال عادی اتاق عمل متخصص بیهوشی همراه با کارشناس بیهوشی در زمان جراحی بر بالین بیمار حاضر و عمل را پایش کرده است که  به طور ناگهانی بیمار در حین عمل جراحی دچار افت ضربان قلب می شود (به ندرت و به دلایلی مانند بیماری های زمینه ای و مواردی از این قبیل ممکن است اتفاق بیافتد) که بلافاصله احیای بیمار توسط متخصص بیهوشی، کارشناس بیهوشی و جراح بیمار صورت میگیرد.  همچنین در این حین متخصص بیهوشی دیگری نیزجهت کمک به تیم احیا ملحق می شود.

گفتنی است، متخصص قلب نیز بر بالین بیمار جهت اقدامات احیا حاضر شده اما متاسفانه احیا موفقیت آمیز نبوده است و بیمار فوت می کند.

در پی این اتفاق کمیته ی بررسی علل مرگ و میرهای ناخواسته با حضور پزشکان متخصص بیمارستان، جراح اعصاب متخصصان بیهوشی، جراح عمومی، ریاست بیمارستان، مدیریت بیمارستان و متخصص قلب برگزار شد که شواهدی دال بر قصور پزشکی محرز نشد.  در این جلسه پس از ارائه گزارشات تحلیلی، پرونده بیمار جهت بررسی دقیق تر به کمیته علمی مرگ و میر دانشگاه و پزشکی قانونی ارجاع داده شده و هنوز پرونده بیمار در حال بررسی است.»

انتهای پیام

نظر شما