شناسهٔ خبر: 44278049 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

طرح محله به محله بسیج برای مقابله با کرونا در ایلام آغاز شد

جانشین فرماندهی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: طرح سپهبد« قاسم سلیمانی» بر مبنای تفاهم نامه ای بین سازمان بسیج و وزارت بهداشت با هدف مقابله با کرونا شکل گرفته و اجرای آن در استان ایلام آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، جانشین فرماندهی سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، در حاشیه اجرای این طرح در استان ایلام، اظهار کرد: این طرح، طرح تکمیلی مقابله با ویروس کرونا است و شامل رهگیری، پیگیری و مراقبت از بیماران کرونایی قبل و بعد از بیمارستان است.

 

« قدرت الله کریمیان» یادآور شد: بر مبنای این دستورالعمل هماهنگی های لازم در سطح استانداری ها انجام گرفت و در سطح همه شهرستان ها، فرمانداری ها، بخشداری ها، دهیاری ها و پایگاه های مقاومت، هماهنگی ها و آموزش های لازم انجام گرفت.

 

وی افزود: کل استان به 15 منطقه تقسیم شده و در ذیل این مناطق 65 بلوک بندی انجام گرفته که برای هر بلوک یک کمیته عملیاتی تقسیم شده و در ذیل این کمیته تیم های مراقبتی، تیم های نظارتی و تیم های حمایتی انجام وظیفه می کنند.

 

کریمیان تصریح کرد: در قالب تیم های حمایتی که وظیفه اصلی آن بر عهده بسیج است، تعداد 400 تیم حمایتی در کل استان سازماندهی شده که امروز رسما در کل استان ، هماهنگ با کل کشور این طرح را شروع خواهیم کرد.

 

جانشین فرماندهی سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام بیان کرد: گروه های جهادی بسیج به صورت محله محور و با محوریت گروه های پزشک محور در سطح تمام محلات عمل خواهند کرد.

 

وی افزود: در اجرای این طرح کسانی که با سامانه ۴۰۳۰ تماس می گیرند و شرح وضعیت خود را اعلام می کنند، کسانی که تست می دهند و کرونای آنها مثبت اعلام می شود و کسانی که در ارتباط با خانواده این بیماران به نوعی ارتباط داشته اند مورد مداوا و تحت درمانی قرار می گیرند.

 

کریمیان خاطرنشان کرد: امیدواریم در اجرای این طرح و در یک مقطع زمانی ۴ ماهه و تا پایان سال به قطع زنجیره ویروس کرونا منجر شود و اگر زمان بیشتری هم نیاز بود تمهیدات لازم نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

پایان پیام/92

نظر شما