شناسهٔ خبر: 44275320 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

ورود سامانه بارشی جدید از امشب/ بارش برف در مناطق مرتفع و کوهستانی

رفیعی از ورود سامانه بارشی جدید خبر داد و گفت: در بیشتر مناطق کشور بارش باران و در ارتفاعات برف پیش‌بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -
صراط:

کبری رفیعی کارشناس هواشناسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران درباره آخرین وضعیت آب وهوای کشور گفت: با ورود سامانه بارشی از سمت جنوب غرب کشور، امشب و فردا در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال و غرب فارس، شمال بوشهر و غرب خلیج فارس شاهد بارش باران و مه غلیظ گاهی رعد وبرق و در ارتفاعات شاهد بارش برف خواهیم بود.

او ادامه داد: فردا با تقویت سامانه بارشی در غرب و جنوب غرب ، گستره آن به مرکز و بخش‌هایی از شمال شرق کشور نیز کشیده می‌شود.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: روز چهارشنبه بارش ها علاوه بر غرب کشور، مناطقی از جمله لرستان، ایلام، همدان، کرمانشاه، مرکزی، اصفهان و قم را هم در بر می‌گیرد.

رفیعی با بیان اینکه در برخی نقاط استان‌های سمنان، خراسان رضوی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، بارش پراکنده پیش بینی می‌شود گفت: شدت بارش باران در شمال و شرق خوزستان، لرستان و نیمه شمالی چهارمحال و بختیاری است.

او گفت:درباره آب‌گرفتگی معابر، بالاآمدن آب رودخانه‌ها و بارش تگرگ در مناطق مستعد هشدار صادر شده است.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه فردا در بسیاری از مناطق از جمله خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد احتمال سیلابی شدن مسیل ها و آب گرفتگی معابر وجود دارد گفت:به همه نیرو‌های مدیریت بحران، راهداری، هلال احمر، شهرداری و فرمانداری‌ها برای جلوگیری از خسارات احتمالی، اعلام آماده باش داده شده است.

رفیعی اظهار کرد: روز پنج شنبه بارش در غرب و جنوب غرب تضعیف می‌شود بنابراین برای استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، مرکزی، قم، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه شمالی اصفهان، شمال فارس، شمال بوشهر، سمنان، خراسان رضوی، البرز، قزوین، تهران بارش پراکنده و برای استان‌های گیلان، مازندران و شرق اردبیل رگبار باران پیش بینی می شود و در ارتفاعات شاهد بارش برف خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی تاکید کرد: روز جمعه در غرب خلیج فارس، بوشهر، برخی مناطق خوزستان، فارس و غرب کرمان، غرب دریای خزر، غرب استان گیلان، شرق اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی،  بارش باران وگاهی رعد وبرق و وزش باد و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف خواهیم داشت.

او تصریح کرد:روز شنبه با ورود سامانه بارشی جدیدی از غرب و جنوب غرب کشور بارش گسترده‌ای در غرب، جنوب غرب، جنوب و دامنه‌های جنوبی البرز و غرب سواحل خزر آغاز می‌شود.

رفیعی درباره وضعیت آب و هوای تهران هم گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری همراه با غبار محلی است و در بعد از ظهر شاهد افزایش ابر خواهیم بود . بیشترین دمای تهران به  ۱۴ درجه و کمترین آن  به ۵ درجه می رسد.

نظر شما